schuifdak vervangen/dichtmaken

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2004 21:17 #54854 door
Met deze bijdrage jaag ik vast een aantal " houd-hem-origineel" adepten op de kast maar dat moet dan maar:Ik ben van plan mijn schuifdak - dat niet echt lekker werkt en hopeloos scheef zit - dicht te gaan maken. Heeft iemand dit eerder gedaan? Hoe? En beviel die methode? Volgens een garage/schadeherstelbedrijf hier in de buurt is het goed te doen om het dakje eruit te halen, een plaat er in te lassen en vervolgens de boel glad te maken en te spuiten. Een andere optie is om het dak dicht te smeren, op te vullen en te laten overtrekken met een vinyl-dak. Ik moet zeggen dat ik heel veel voel voor dat laatste, zeker gezien de toekomstige kleur die mijn amazone gaat krijgen. Heeft iemand zo'n dak al eens laten doen op die manier, kent iemand een goed bedrijf dat daar ruime ervaring mee heeft?En klopt het dat zowel dat vinyldakje als het hemeltje aan de bovenste voor- en achterruitsponning worden verlijmd waarna het ruitrubber eventueel met kit de boel gaat opsluiten om het allemaal waterdicht te maken? Het lijkt mij dat er dan teveel materiaal in die sponningen moet komen te zitten met als resultaat lekkage op langere termijn. En gaat het ruitje er dan nog wel makkelijk in (al denk ik dat het ruitje er NOOIT makkelijk in gaat maar dat is weer een ander verhaal.....) Wie weet raad (wellicht ook daad?)groeten paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2004 08:44 #67994 door
Beantwoord door in topic schuifdak vervangen/dichtmaken
Hier en daar heb ik op internet ook wel gezien dat er hele daken voor een amazon aangeboden worden.misschien is het een idee om zo'n oud dak geheel of gedeeltelijk over te zetten. Het lijkt mij vrij lastig om met een vlakke plaat inlassen een mooi resultaat te krijgen.Er is vast ook wel iemand die een sloper heeft staan waar je het dak af mag slijpen. Succes, eugen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2004 17:09 #67993 door
Beantwoord door in topic schuifdak vervangen/dichtmaken
kijk eens op het marktgedeelte van deze site, daar wordt een dak aangeboden.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD