roest in felsranden

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2004 21:24 #54827 door
roest in felsranden is gemaakt door
Ik ben de achterklep van mijn combi aan het opknappen, en kom hier en daar wat roest tegen tussen felsranden en gepuntlaste delen.De stukken die opgezet waren heb ik eruitgeslepen en weer volgelast maar er zijn ook stukken die neit zijn opgezet maar wel wat roest bevatten hoe kan ik dit het beste aanpakken? Je kan het niet schuren/stralen en de hele huidplaat erafhalen gaat me wat ver. Zou in dit geval Owatrol helpen of is fertan beter?Iemand ervaring/suggesties?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2004 18:26 #68118 door
Beantwoord door in topic roest in felsranden
Eerst Fertan gebruiken om de roest om te zetten in een zwart poeder (ongeveer 24 uur laten inwerken). Dan het zwarte poeder met water verwijderen, laten drogen en een holle-ruimte-beschermmiddel gebruiken. Dat is lekker dun en trekt daardoor tussen de naden. Owatrol is denk ik zoiets, de Tectyl-variant heet ML - maakt weinig/geen verschil. De samenstelling daarvan is bij de verschillende merken toch grofweg hetzelfde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2004 09:28 #68117 door
Beantwoord door in topic roest in felsranden
De enigste stof die in de intermoluculaire ruimte's van ijzer trekt is "lijnolie"De meest doeltreffende methode is gewoon wat gekookte lijnolie in de klep gieten. een warmte bron op de felsrandzetten tot een graad of 50. door de capulare werking trekt je hele flesrand vol met lijnolie.Als de lijnolie wat is gestolt, (week of twee) dan de boel inspuiten met een wax, zo dat je de boel verder afsluit.RX-5 is b.v. een lijnolie product, maar heeft voor deze toepassing te veel secetieftoevoeging waardoor het te snel indroogt.dan loop de lijnolie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2004 12:39 #68116 door
Beantwoord door in topic roest in felsranden
<i>secetieftoevoeging</i><p>Wat is dat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-04-2004 14:16 #68115 door
Beantwoord door in topic roest in felsranden
Secetief is een goedje dat er voor zorgt dat de lijnolie "droogt", zoder deze toevoeging blijft de lijnolie enigzins vloeibaar en plakkerig!Ik heb mijn kofferdeksel overigens wel laten stralen, en de aanwezige roest onder de felsranden is daarbij goed verwijderd. ik moest wel even de felsranden hier en daar wat aankloppen omdat er wat ruimte tussen was gekomen door het onbreken van de voorheen aanwezige roest.Na het stralen is alles gelijk in de epoxy gespoten, nadien heb ik alle naden en holle ruimten nog eens goed vol laten lopen met owatrol RLS, dit is ook op lijolie basis en er zi loodmenie doorheen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.