verf en kleurennummer

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2004 20:18 #54740 door
verf en kleurennummer is gemaakt door
Wie weet raad?Verleden jaar Volvo Amazon Combi gekocht in de kleur donkerblauw. Dit is niet de orginele kleur dus aan het kleurennummer op het schutbord heb ik niets. De vorige eigenaar beweerde dat de nieuwe kleur nummer 90 was. Deze heb ik besteld bij Jaap Blijleven maar blijkt fout te zijn.Nummer 90 wordt wel donkerblauw genoemd maar is m.i. in werkelijkheid meer middenblauw. Mijn Volvo is een hele slag donkerder, donkerblauw tegen het zwarte aan. Je ziet die kleur best vaak dus wie zet me op het juiste spoor?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2004 21:24 #68469 door
Beantwoord door in topic verf en kleurennummer
Is het eigenlijk wel een Volvo-kleur? Je kunt het best naar een bedrijf gaan dat de kleur van de lak optisch kan meten en aanmaken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2004 21:31 #68468 door
Op het type plaatje van de auto is het juiste kleurnummer vermeld. De kleur kan per fabrikant een tint verschillen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2004 21:45 #68467 door
het typeplaatje op het schutbord klopt natuurlijk altijd, ik denk dat je kleur 96 bedoeld, die heb ik ook op m`n combi, echt zeer, zeer donkerblauw.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2004 22:06 #68466 door
Zoals ik al zei is mijn auto overgespoten in een andere kleur. Vandaar dat de kleurencode op het typeplaatje nutteloos is.De auto is overgespoten in een orginele Volvokleur. De vraag is alleen welke?De kleur is HEEL DONKER blauw en je ziet hem regelmatig. Naar een verfzaak gaan en de kleur laten meten (schatten) kan altijd nog.Handiger vind ik het exacte Volvo-kleurennummer. Het moet een van de volgende nummers met omschrijving zijn:31 Middennacht blauw 35 Middennacht blauw 85 Zeeblauw 90 Donkerblauw (deze is het dus zeker niet)96 Donkerblauw 99 Hemelsblauw 67 Leisteenblauw 102 Staalblauw Een van deze nummers moet het volgens mij zijn en het moet een kleur donkerblauw zijn donkerder dan 90. De omschrijving zegt me helaas (te) weinig.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2004 22:14 #68465 door
In dit geval moet je optisch de kleuren gaan vergelijken. Er zijn 3 oplossingen 1 kleur meten 2 kleur vergelijken met een kleurenwaaier. De vraag is of die bij een autospuiter beschikbaar zijn. 3 Misschien heeft Jaap Blijleven wel alle kleuren in huis. Kan je even vergelijken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2004 22:25 #68464 door
De kleur van de donkerblauwe amazones op www.volvoclassic.tk was gewoon te koop bij Halfords. De kleur was nog op te zoeken in het kleurnummer boek van Duplicolor en is 8-0680, dat is dus in spuitbus. Ook in bijtip flesjes.Kijk maar even op de site of dat een beetje jouw kleur is.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2004 14:49 #68463 door
Bij de betere autolak-verfwinkels hebben ze boeken waar van elke (volvo)kleur een kleurenwaaier instaat. Door deze waaier naast jou auto te houden kom je zo achter de juiste kleur en originele volvokleurnummer. In Utrecht zit een dergelijke winkel in het winkelcentrum kanaleneiland. Voor andere winkels moet je even op dit forum zoeken

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2004 12:19 #68462 door
Bedankt voor deze geweldige tip!De kleur is inderdaad volop te koop bij Halfords. Een spuitbus kost daar trouwens maar 10 euro.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD