voorbumper amazone

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2004 21:51 #54727 door
voorbumper amazone is gemaakt door
Wie weet dit: Moet het onderste randje van front (en beide spatborden) achter de voorbumper vallen of liggen ze erop (erboven)? Ik heb een gloednieuw front gemonteerd dat nu anders zit dan het vorige. Het oude zat met het randje a.h.w. opgesloten achter de voorbumper. Nu bij het monteren van het nieuwe front valt het front precies op de bumper. Lijkt mij eigenlijk niet de bedoeling. Kennelijk is het oude front iets vervormd geweest. Mocht het zo zijn dat dat randje achter de voorbumper hoort is de oplossing dan de voorbumper naar voren te plaatsen (met extra vulringen of plaatjes?). Aan het front valt in elk geval weinig te stellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2004 23:30 #68532 door
Beantwoord door in topic voorbumper amazone
Han, bij mijn (gerestaureerde) Amazon zit de bumper zoals in jouw oude situatie. Een mogelijke verklaring ligt mijns inziens in de pasvorm van de nieuwe plaatwerkdelen. De makkelijkste en meest voor de hand liggende oplossing heb je zelf al gegeven.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2004 21:47 #68531 door
Het front is wel een klein beetje te stellen, Maar als je de spatborden er niet af gehad hebt, zal het wel aan het oude front gelegen hebben dat de boel nu niet meer past.Zolang het front maar mooi aansluit bij de spatborden, zou ik daar niet aan verstellen.Dan kun je beter de bumpers verstellen door de bevestigings beugels die aan de balken zitten te lossen en daarmee de bumper te richten.Het rechtopstaande randje hoort achter de bumper te zitten.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2004 12:12 #68530 door
Iedereen bedankt voor de suggesties.Ik heb het probleem(pje) opgelost door 4 ijzeren vulplaatjes van 8 mm dik van een strip te zagen met daarin een gat van 10 mm.Deze vulplaatjes heb ik tussen bevetigingsbeugels en de bumper geplaatst. De bumper kwam daarmee iets naar voren en toen viel hij net voor het front.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD