p1800 koker

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2004 23:46 #54709 door
p1800 koker is gemaakt door
Vraag voor de echte P1800-kenner: onder de voeten van de bestuurder ligt een dwarskokertje, tussen de dorpel en de linker langskoker. Ik denk dat de bodemplaat het deksel van het kokertje moet zijn, maar bij mijn restautatie-object heeft het kokertje 2 extra deksels, en daar boven komt nog de bodemplaat. Staat niet van in het onderdelenboek en het lijkt zeer onlogisch om over een 'deksel' nog een bodemplaat te plaatsen (laat staan 2 platen)!, i.v.m. corrosie, die overigens in ruime mate aanwezig is.Wie weet hoe het zit?Arthur

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2004 00:00 #68600 door
Beantwoord door in topic p1800 koker
Hey Arthur,Volgens mij heb je gelijk, zo uit het blote hoofd is het gewoon een stuk plaat wat als kokertje gezet is en tussen de dorpel en balk tegen de onderkant aan geplaatst is. Ik weet het wel zeker van eenzelfde soort kokertje wat in de kofferbak verwerkt zit (tussen balk en rand waar tank in geplaatst is). Zou het hetzelfde zijn... Ik zou het er wel op houden...Groet, Jacco

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2004 00:06 #68599 door
Nog even een reactie, kun je mij even mailen op jacco@bymysite.nl, ik wil je wat vragen stellen over hoe jij je wagen hebt laten stralen (ben zelf nu erg aan het twijfelen), ik kon je e-mail adres niet vinden op je homepage. Trouwens over die balkjes, ik kan komend weekend wel even kijken hoe het bij mij zit...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2004 07:20 #68598 door
Ik heb onder mijn amazone een vergelijkbaar balkje vervangen dat was gemaakt van een oud verfblik. Dit was ook niet origineel. Volgens mij hebben balkjes nooit deksels en dient alleen de bodemplaat daarvoor.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2004 08:49 #68597 door
Misschien is er een keer een nieuwe bodem overheen gelast zonder de oude te verwijderen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2004 15:01 #68596 door
Arthur, dit is zeker niet origineel.Het balkje (664377) heeft een "u" vorm en zit tegen de onderkant.Een van de meest gevoelige plaatsen van de 1800, door spatwater enerzijdss en lekwater (door raam/ventilatieklep) anderzijds.Maar één ding te doen; eruitslijpen als je het originele dwarsbalkje nog kan krijgen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2004 15:04 #68595 door
nagekomen bericht, dwarsbalk li=re odl nummer 653687 en kost 13,34 euro in het VOD.Pak je slijptol maar

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2004 21:26 #68594 door
Dank voor alle antwoorden, het is wel duidelijk nu: het balkje is ertussenuit geweest en tegen de bodemplaat is een plaat gelast, evenals op het nieuwe balkje, dat met dikke lasklodders (electrisch?)weer is vastgezet.Wat tien keer zo erg is als een restauratie? Een slechte restauratie ongedaan maken...

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD