schuifdak p210
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2004 18:24 #54676
door
schuifdak p210 is gemaakt door
Beste Volvo collega's.Met de warme dagen op komst overweeg ik om een goede ventilatie te krijgen een schuif/kantel dak in (op?) mijn duett te laten monteren. Volgens een inbouwstation kon het wel, alleen moet het iets naar achter in een "vlak" gedeelte. De verstevigingsbalk in het dak ter hoogte van de deurpost moet doorgezaagd worden. Dat schijnt bij veel auto's te moeten gebeuren.Wij heeft ervaring bet een schuif/kanteldak in een 544/duett?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2004 19:35 #68739
door
Beantwoord door in topic schuifdak p210
Ik heb geen ervaring met een schuifdak in een duett, maar de ervaring wat ik met een schuif/kantel dak heb is dat het er niet veel koeler van wordt, de wind blaast er immers niet in. Wel wappert je haar als je schuifstand gebruikt, maar dan brand de zon weer in op je hoofd tot je een zonnesteek hebt. <br>Ik ben meer een fan van de airco, maar wegens geldgebrek heb ik arko, en ik koop binnenkort even en ventilatortje, 5,50 bij halfords geloof ik.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2004 21:43 #68738
door
Beantwoord door in topic schuifdak p210
Mijn ervaringen met schuif/kanteldaken zijn juist weer erg goed (vervelend toch een andere mening) het zorgt juist voor een verbeterde afvoer van ventilatie zonder al te veel windgeruis, ook in de winter geeft het een betere doorstroming (ontwaseming!).Zorg wel dat je een heel goed inbouwstation bezoekt, die ook garantie wil geven tegen lekkage e.d. Een goed dak is niet goedkoop, wel goedkoper dan airco. Dat er verstevigingsbalken moeten worden uitgezaagd en evt verplaatst is bij veel auto's gewoon nodig, het frame van het schuifdak neemt deze functie over. Mijn ervaringen met Vermeulen-Hollandia in Haarlem zijn erg goed, zij zijn vaak ook bereid uitdagingen aan te kunnen. Laat ons even horen wat het is geworden!