lekagge voor-en achterruit 2

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2004 09:38 #54588 door
Sorry, eerder bericht iets te snel geplaatst. Het gaat om een amazon 131. De rubbers zijn incl. ruiten in één keer geplaatst. Neem aan dat dit goed is. De sierlijsten zitten er nog niet op. Ik vind trouwens wel dat je de rubbers nu makkelijk kan opwippen vanaf de buitenzijde maar dat zal wel logisch zijn gezien de soepelheid van de nw rubbers. Gaarne jullie ervaringen. Wat kit je wel/niet, tot waar en hoeveel? Alvast bedankt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2004 11:44 #69112 door
Beantwoord door in topic lekagge voor-en achterruit 2
ik heb na het plaatsen (AMA en P 1800) de ruimte tussen de rubberrand en de carosserie, volgespoten met (3M-)ruitenkit, en pas daarna de chroomrand aangebracht. De kit blubberde een paar dagen onder het rubber vandaan, maar dicht zijn ze zeker.Als je alsnog besluit te kitten, zorg er dan wel voor dat je er zeker van bent dat de ruimte tussen rubber en carosserie, droog is ( stop er b.v een paar dagen wat knijpers o.i.d. tussen zodat het vocht kan verdampen), anders maak je het het roestspook wel erg genmakkelijk.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2004 12:50 #69111 door
zelf heb ik mijn lekkage verholpen met de kit , soudal fix all high tack.ik ben werkzaam in de bouw en deze kit staat vrij hoog aangeschreven voor vele toepassingen. het is zelfs zo dat je je rubbers gewoon repareerd met deze kit , en bijna onzichtbaar.deze kit hecht bijna op alles , ook op vochtige ondergronden , is makkelijk af te strijken met een doekje terpentine , ik heb nooit geen lekke ramen meer gehad.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2004 13:30 #69110 door
En waar is die wonderkit dan te koop want binnenkort mag ik ook aan het rubber gaan werken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2004 14:21 #69109 door
Er is op dit forum via de zoekfunctie de nodige informatie te vinden over dit onderwerp. Ik kamp momenteel met hetzelfde probleem. mijn voorruit is vervangen (steentje tegen de ruit) door Carglass waarbij men nadrukkelijk niks wou weten van het door mij uitgeprinte A4-tje met aanwijzingen van de vereniging. eerst een uur ge-etter om de chromen strip van te voren in het rubber te krijgen terwijl ik adviseerde aan de hand van het A4-tje omdat pas te doen als de ruit al in de sponning zat (na een uur verbeten pogingen toch maar geprobeerd met de ruit al in de sponning, en met succes). Ook werd er geen druppel kit gebruikt ("want er zat meer dan zat nog rond de sponning").En nu zit ik met een auto met links en rechts een prachtig voetenbad.En nu? Men geeft 10 jaar garantie bij Carglass maar ik ben mijn vertrouwen nu ff kwijt en overweeg om zelf maar de kitspuit ter hand te nemen. Mijn vraag is echter waar die kit te spuiten.In de hier bijeengeprokkelde informatie lees ik dat vooral de aansluiting rubber glas aan de buitenkant voorzien moet worden van kit. Klopt dit echter wel. Het rubber zit hartstikke strak tegen de ruit. Je kunt je gewoon niet voorstellen dat al dat water juist daar doorheen zou komen. is het niet de aansluiting carosserie-rubber en dan met name aan de dakzijde? Voordat de ruit werd vervangen zat daar bij mij een dikke (lelijke) rups kit. Het ziet er nu allemaal een stuk netter uit maar die lekkages wil ik natuurlijk niet.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2004 16:57 #69108 door
de soudal fix all high tack wordt bij ons ingekocht via de groothandel voor bouwmaterialen , dit was ik even vergeten te melden , het is in principe een professioneel hoogwaardig product , ik weet zo niet waar een particulier deze kit zou kunnen kopen , misschien bestellen bij een verf/beglazingsspeciaalzaak? ,of kijk op www.soudal.com , op de vraag waar de kit eigenlijk moet zitten , ( het carglass verhaal) heb je volgens mij gelijk ,tussen het raamrubber en het glas zelf is bij een goed (soepel) rubber niet echt kit nodig , het probleem bij onze amazon is echt de aansluiting carrosserie / raamrubber , ik durf zelfs te stellen dat de lekkage van de voor en achterraamrubbers een van de , zoniet de grootste oorzaak is van het wegrotten van de amazon carrosserie.ik heb zelf een jaar terug een apk afgekeurde amazon volledig gesloopt en ook de carrosserie uit elkaar gehaald , bij deze auto was heel goed te zien wat er was gebeurd. alle rotte plekken ( apk afkeur)waren te koppelen aan de gare , lekke raamrubbers , ook kom ik regelmatig amazonrijders tegen met een voor of achterraamrubber die duidelijk open staat ,meestal bij de dakaansluiting , afkitten die handel en het hele raam , niet alleen plaatselijk , hetis overigens wel de bedoeling dat de kit dus onder het rubber komt , dus echt tussen het staal en het rubber en dus niet eromheen , kit aan de buitenkant van het rubber heeft echt geen enkele zin.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD