sierstrips /raamrubber ama 122s
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2004 21:34 #54580
door
sierstrips /raamrubber ama 122s is gemaakt door
Aangezien mijn ama 122S een heel ander uiterlijk krijgt, ben ik een deel van mijn sierlijsten voorzichtig aan het verwijderen (wie heeft interesse?) maar er zijn er twee die zich moeilijk laten verwijderen: zowel links als rechts op de buitenzijde van de portieren net onder het raam. Die lijken heel vast te zitten. Iemand een suggestie om ze voorzichtig los te maken? Dank alvast!Dan nog iets over het raamrubber achter: Voor de voorruit is een rubber te bestellen zonder gleuf voor de sierstrips - deze heb ik al. Maar is er ook zo een voor de achterruit? Ik kom er niet goed uit met de boeken...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2004 22:07 #69159
door
Beantwoord door in topic sierstrips /raamrubber ama 122s
Ander uiterlijk? Ga je er een hotrod van maken?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2004 22:13 #69158
door
re raamrubber: de Favorit had meen ik geen sierstrip op de voorruit, edoch wel achter, dus dat kan aardig kloppen; maar vertel eens, wat ben je van plan? Topchop, frenchwork en dergelijken? Ook al ben ik redelijk originaliteits kundig kan ik ook een goed uitgevoerd stukje eigen huisvlijt waarderen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2004 23:12 #69157
door
Hallo Paul,ik heb interesse in de sierlijsten. de sierlijsten onder de ramen zit op clipjes waar de boven kant veert, en de onderkant zit in de lijst. wat vaak gaan roesten, maar als je met al je vingers boven de lijst probeerd los te trekken naar beneden.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2004 12:39 #69156
door
Andy,Zou je het nog één keer voor mij kunnen uitleggen. Ik kom niet uit de voeten met je aanwijzingen.Cander
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2004 15:53 #69155
door
Cander, de strips net onder de ramen zitten met kleine clips/weerhaakjes vast. Je kunt het makkelijks de strip ter plaatse van zo'n clip naar beneden drukken (druk zetten naar beneden en iets richting auto) en vervolgens aan de onderkant van de strip, de strip met een schroevendraaier oid loswippen (ter plaatse van een clip dus).<br>Aan elk uiteinde van een strip zit een clip, misschien het makkelijks om het daar eerst te proberen. Dan zie je hoe zo'n clipje er uit ziet en dan gaat de rest er binnen een minuutje af.<br>Succes, Ben
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2004 21:09 #69154
door
Dank voor deze aanwijzingen mbt raamlijstjes.Andy, enkele sierlijstjes kun je wat mij betreft overnemen hoor. De rest gaat weer terug.En voor alle nieuwsgierigen: de 122S/B18D dubbele carb zal in de RAL kleur 1625 worden gespoten, ook wel bekend onder de naam STRASSENGELB en is onder meer gebruikt voor een serie VITO's van mercedes. Aangezien het schuifdakje niet meer te gebruiken is en muurvast zit, blijft ie mooi zitten maar zal, tezamen met de rest van het dak verdwijnen onder een strak zwart vinyl dak. Enkele de sierstrips aan de zij kanten komen terug maar dan zwart, de bumpers worden zwart (epoxy), de voor-en achterruit komen zonder sierlijsten terug (al lijkt dat voor de achterruit niet helemaal te gaan lukken.Tot slot worden er verbrede velgen onder gezet.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2004 23:23 #69153
door
Dus je maakt 'm geel met zwarte bumpers en zwarte raamlijsten en verbreedt de wielen. Volgens mij kan je een amazon nog veel rigoreuzer ombouwen tot een vette hotrod (of hou je gewoon van zwart met geel?). Ik ben benieuwd.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2004 11:00 #69152
door
Ik heb zo geen referentie hoe die kleur er precies uit ziet, maar is het een beetje licht/cremig geel? Een beetje zoals het Volvo-race-geel?<br>Dat is tenminste ook ongeveer de kleur die ik wil gaan gebruiken, al hou ik wel al m'n chroom (ex de dikkere sierstrips).<br>Zal mij benieuwen, als het zover is en je hebt wat foto's hou ik me aanbevolen.<br>Ben
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2004 20:12 #69151
door
RAL 1625 is ongeveer het geel dat de anwb wagens hebben alleen iets meer verzadigd in het oranje...Wie wilde nou ook al weer die sierstrips hebben? reageer even.