lekkage voorruit p1800 s

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2004 16:05 #54542 door
lekkage voorruit p1800 s is gemaakt door
Beste Volvo vrienden,Onze P1800 S uit 1967 lekt bij het voorruitrubber water. Wie heeft er ervaring met het (laten) vervangen van het voorruitrubber en/of de voorruit van de p1800? kan carglass dit? Moet ik de ruit en het rubber bij de club bestellen of heeft carglass dit ook? A.u.b. snel hulp, want het moet voor het VROM in augustus klaar zijn.Heel erg bedankt voor de hulp,Arvid

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2004 10:09 #69312 door
Beantwoord door in topic lekkage voorruit p1800 s
Het is belangrijk dat je een originele ruit hebt, er zijn ruiten in de handel die te dun zijn en lekt het tussen raam en rubber..Volgens mij heeft het VOD ruiten van een nieuwe productie. (helder en getint)Het rubber van de 1800 is een stuk gemakkelijker erin te zetten t.o.v de Amazon, carglass kan dit zeker.Maar vraag ze wel de ruit goed af te kitten en vergeet niet het chroom erin te zetten vóór montage

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2004 10:42 #69311 door
Ik geloof dat niet iedereen tevreden is met het werk dat Carglass aflevert, maar ik behoor tot de groep tevreden klanten. Ze hebben bij m'n Amazon een paar jaar geleden perfect werk afgeleverd bij het plaatsen van een nieuwe voorruit (vestiging in Eindhoven tegenover de DAF-fabriek). Ik moest wel zelf een nieuw rubber aanleveren.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2004 11:02 #69310 door
Met Carglass (Spijkenisse) heb ik slechte ervaringen.De ruit van mijn Amazone lekt, sinds ze een nieuwe hebben geplaatst, als een mandje.Ze hebben de oude kit NIET verwijderd en ook GEEN nieuwe kit aangebracht. Volgens hen zat er nog meer dan genoeg kit op de sponning. Ik weet dat ik terug kan en aanspraak kan maken op garantie. Vooralsnog probeer ik het probleem zelf op te lossen door kit tussen de rubbers te spuiten terwijl de ruit er nog in zit.Lukt dat niet dan ga ik terug om verhaal te halen. De volgende keer geef ik wat meer geld uit (carglass geeft een stuk eigen risico terug)en ga naar een garage toe die vaker amazones van een nieuwe ruit heeft voorzien en die weet wat de specifieke eisen zijn. Het draait in elk geval vooral om de wijze waarop gekit wordt.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2004 11:31 #69309 door
Omdat Carglass (en ook de volvo-dealer in omgeving Utrecht en helaas ook Hilversum..) niet veel trek had in het vernieuwen van de voorruit van onze P 1800 (Carglass zei zelfs letterlijk: 'mijnheer, dat wílt u helemaal niet door onze monteurs laten, ze kunnen uitstekend plakken, maar voor de rest.......)., heb ik dat zelf maar gedaan. Per slot van rekening is de montage wijze identiek aan de AMA's. Voorruit Nieuwe, inderdaad orginele want de pasvorm van surrogaten laat best te wensen over, ruit bij het VOD. Rubber was nog goed genoeg. Oude ruit er uit, sponning ontroest waar nodig en de nieuwe ruit er in mbv het bekende touwtje. Pas daarna afgekit, alleen vanaf de buitenkant, en weer pas dáárna, de 'chroom'-strip aangebracht. De ruitenkit bleef nog een tijdje onder het rubber vandaan komen doordat de ruit zich nog wat meer zette. Droog is ie. Belangrijk: nóóit kitten als de ruit al gelekt heeft. er zit dan vocht tussen het rubber en de carrosserie dat niet weg kan, anders dan via het plaatwerk...De club ( een compliment is wel eens op z'n plaats) heeft de ruiten gewoon op voorraad, rubber ook verwacht ik

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2004 12:06 #69308 door
Dat "opsluiten" van water gebeurt volgens mij alleen als je niet alleen de buitenkant dichtkit maar ook de binnenkant.Ik hoop het maar in elk geval.Overigens vraag ik me wel af wat nu echt de ultieme methode is om een ruit waterdicht te plaatsen want ik heb hier elders gelezen dat het kitten het beste gaat als het rubber nog niet in de sponning zit.Dus deze volgorde: Ruit - rubber eromheen - volspuiten met kit en dan het geheel in de sponning. Als laatste de chroomstrip.Deze techniek lijkt me overigens wel een grote smeerboel veroorzaken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2004 18:10 #69307 door
de volgorde die ik inmiddesl zo'n 5 a 6 keer hebb toegepast: rubber 'droog' om de ruit, ruit plaatsen, afkitten via buitenkant en dan de chroomstrip, heeft elke keer een goed resultaat opgeleverd.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD