bodem behandelen met rx

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2004 20:52 #54479 door
bodem behandelen met rx is gemaakt door
De bodemplaat en de wielkasten van mijn 1800E wil ik gaan behandelen met RX5 en vervolgens met RX10. Is de bodem op deze wijze voldoende beschermd tegen steenslag?Volgens de fabrikant Caprotech is dit zo, maar ik vraag me af of ik niet beter de RX spullen alleen moet gebruiken tegen roest en tectyl tegen steenslag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2004 22:12 #69550 door
Beantwoord door in topic bodem behandelen met rx
De laatste laag dient iets zacht/ veerkrachtig te zijn, zodat steenslag er niet doorheen komt.Ik ben niet bekend met de middelen die je noemt, misschien kun je iets meer vertellen.Mijn 1800 E heb ik rondom opgebouwd met epoxy 2K en gespoten met 2K verf.Net als veel automerken tegenwoordig doen is aan de onderzijde en in de wielkuipen PVC aangebracht. Dit kun je spuiten en met de kwast bijwerken (beschadigingen)Aangezien mijn wagen wit is zie je precies waar de PVC laag beschadigd en dit is meer dan je denkt...laat zich gemakkelijk bijwerken.Bijkomend voordeel is dat PVC weinig weegt, zeker in vergelijk met tectyl.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2004 16:30 #69549 door
Beantwoord door in topic bodem behandelen met rx
Bedankt voor je info.Ik heb ondertussen met Caprotech gebeld. Zij behandelen auto's altijd op deze wijze. een laag RX5 en daarna een of twee lagen RX10. RX10 moet wel goed geroerd worden om de zware delen die onderin het blik zitten naar boven te halen.Ik ga dus hun methode toepassen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD