witte aanslag op voorruit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2004 01:05 #54473
door
witte aanslag op voorruit is gemaakt door
Wanneer mijn 1800s uit '66 een paar dagen in de zon heeft gestaan verschijnt er een witte waas aan de binnenzijde van de voorruit. Dit precies op de hoogte van de ventilatieopeningen. Deze waas is met een doekje eenvoudig te verwijderen maar blijft hardnekkig terugkomen. Weet iemand waar dit vandaan komt en hoe te verhelpen.Na het tanken ruikt de hele auto van binnen ook sterk naar benzine. Ik heb de leidingen gecontroleerd maar kan niks afwijkends vinden. Is zo'n benzinelucht normaal?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2004 10:43 #69585
door
Beantwoord door in topic witte aanslag op voorruit
De witte waas ontstaat bij m'n Amazon ook in de loop van de tijd (maar niet binnen een paar dagen, en alleen met de zon op de ruit valt het op). Ik denk gewoon rotzooi die je oppikt tijdens het autorijden (waarom denk je dat veel auto's tegenwoordig ook een interieurfilter hebben).<p>Benzinelucht in de auto na het tanken is niet normaal. Je hebt de leidingen gecontroleerd, maar hoe zit het met de tank zelf?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2004 11:20 #69584
door
In mijn P1800 dezelfde benzinelucht gehad en ook alle leidingen droog. Bij mij was het het deksel van de tankzender die lekte. Als je de tank volgooit komt er een plasje benzine op het deksel te staan en de geur trek in de rubber mat.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2004 16:57 #69583
door
Check ook de SU's, vaak heb je het niet in de gaten maar de verbindingsslang kan lekken. Dit verdampt op het spruitstuk maar is natuurlijk erg gevaarlijk.Je ruikt het dan ook in de motorruimte
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2004 22:00 #69582
door
is die witte aanslag geen kalk? Je kunt proberen of het met schoonmaakazijn weggaat. Als dat niet lukt kan je bij b.v halfords "clearvue glass polish"van turtle wax kopen en dat eens proberen. suc6
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2004 00:50 #69581
door
De benzinedamp werd inderdaad veroorzaakt door de tankzender. Het kurk was nagenoeg weg en mijn mat was op die plek nat van de brandstof.Bij het verwijderen van de zender werd ik verrast door de blinkende binnenkant van mijn tank. De vorige eigenaar heeft er volgens mij een nieuwe ingezet. Ik heb het kurk vervangen en de lucht is weer te harden. Bedankt voor de tips.