voorruit 145

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2004 13:36 #54433 door
voorruit 145 is gemaakt door
Op weg naar mijn werk een steentje tegen de ruit. Een putje groeide al snel uit tot een scheur van een decimeter. Nadere bestudering van de voorruit zag ik geen rubber maar een hoop geklodder met kit. Werden toen al de ruiten gelijmd? Omdat ik een allegaartje heb (volgens de Vin-code zou ik eeen automaat moeten hebben maar heb een gewone bak, dashboard komt uit een GT etc.) weet ik niet wat er allemaal met mijn 145 gebeurd is sinds 1970. Op de onderdelen CD zie ik dat de voorruit niet gelijk is aan de 140 serie? zou iemand dat kunnen bevestigen?Harry

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2004 14:32 #69767 door
Beantwoord door in topic voorruit 145
Nadere bestudering leert mij dat de onderdeel van de artikelnummers voorruit wel gelijk zijn aan de 140 maar dat ze een apart paragraafje hebben om een of andere reden.harry

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2004 18:30 #69766 door
Het klopt Harry, zelfs al in die tijd lijmde Volvo zijn voorruiten.Bij mijn weten zijn alleen de allereerste ruiten bij de 140 serie in rubber gezet.Zelf heb ik ereen uit '71 met gelijmde ruit.Mocht je de ruit willen vervangen is het misschien ook het juiste moment om de standaard sierlijst ook meteen te vervangen.Als dit al niet gedaan is?De orginele lijst is van RVS en zorgt voor nogal wat roest, lijst beweegt met het rijden en zodoende wordt de lak beschadigd.Wat je kan doe is een lijst van de vroegere 240 serie laten plaatsen deze is van aluminium met een rubberen rand.De rvs clips die in je sponning vast zitten dienen dan vervangen te worden door plastic clips die op de nieuwe ruit worden geschoven.Heb dit zelf een jaar geleden laten doen bij een autoschadebedrijf. Zij hebben dit alles gedaan tegen alleen het eigen risico bedrag van de verzekering.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2004 20:28 #69765 door
Harry, Ik heb zelf sinds 1984 een 144 van 1970 en ik weet dat in de 144 zelfs een ruit past van de 240 en ik kan me niet voorstellen dat in jou 145 een andere maat gehandhaafd werd, ik kan dit echter niet bewijzen. Verder kan ik je bevestigen dat de voorruiten inderdaad gelijmd werden in die van mij ook. Ik weet geen jaartallen vanaf wanneer ze de ruiten lijmde want er zijn ook series met gewone rubbers. Ik wens je nog veel plezier met je 145, ik heb al 20 jaar plezier met mijn 144 alleen heb ik nu denk ik een nokkenas lager kapot want er ligt wat heftig te hameren onder de motorkap,groetjes Marcel

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD