waterlekkage
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2004 15:48 #54416
door
waterlekkage is gemaakt door
hallohet betreft een 18A. er zit een waterlekkage bij de waterpomp maar ik kan niet zien waar het precies is. het is bij de buis (in de waterpomp)die richting onderzijde radiateur gaat. maar het kan ook zijn dat het lek iets hoger zit en dan betreft het dus de waterpomp. wie heeft er tips??? alvast bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2004 16:28 #69830
door
Beantwoord door in topic waterlekkage
Lijkt er op dat je pomp lekt ,gewoon een nieuwe plaatsen(inclusief versturen kost je dat ongeveer 50 euri.)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2004 16:49 #69829
door
het mooiste is natuurlijk als je het systeem op druk kan zetten. je ziet dan snel genoeg waar de vloeistof uit wordt geperst. anders is het een kwestie van goed droog/schoon maken en goed kijken waar het weer vochtig wordt, al dan niet dmv knijpen in de slangen (geeft ook wat drukopbouw) en/of bij lopende motor. eea mede afhankelijk van de grootte van de lekkage. waterpomp zou ook lek kunnen zijn, maar dat gaat meestal gepaard met flink wat speling op de as (makkelijk te constateren). succes.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2004 17:16 #69828
door
de radiateur ligt er al uit maar hoe verder???
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2004 17:35 #69827
door
Pak je ventilator eens beet en voel of er speling op zit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2004 17:56 #69826
door
zit geen speling op
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2004 18:18 #69825
door
pak eens een spiegeltje en een zaklamp en zoek sporen van opgedroogd koelvloeistof.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2004 18:27 #69824
door
heb ik reeds gedaan maar het is de aansluiting van de buis (die naar onderkant radiateur gaat) of ietsie hoger (de waterpomp). Kan iemand zeggen hoe ik moet beginnnen met demontage (als ik die "propellor" met aanhangsel (haha) kan verwijderen .......... dan kan ik ook de juiste plek van de lekkage opsporen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2004 18:44 #69823
door
als je ZEKER weet dat het de aansluiting van de buis is, dan is reparatie makkelijk: de buis laat zich eenvoudig verwijderen door de lange m-6 schroef( zit ergens in het midden) los te draaien. buis komt dan vanzelf los, er zit bovenaan een smalle rubber pakking in die moet afdichten ik heb er nog wel eentje liggen denk ik, ev. tel. 030-6040134, in N'gein). Waterpomp zelf, is ook makkelijk te verwijderen, nadat je de 'propeller'hebt gedemonteerd. pomp zit met 5 schroeven vast. montage, uiteraard met nieuwe pakkingen, is moeilijker, met name de 2 rubber ringen bovenop de waterpomp, willen wel eens moeilijk op hun plaats te krijgen zijn, en dan tegelijkertijd de schroeven aandraaien.... succes.henry
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2004 18:49 #69822
door
die lange M6 was reeds los en heb met 2 handen gerammeld aan die buis, kreeg er geen beweging in. morgen ga ik de waterpomp eraf halen. als ik de vier bouten van de "propellor" los haal, volgt de rest dan vanzelf???