vettige voorruit

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2004 17:12 #54410 door
vettige voorruit is gemaakt door
De voorruit van mijn amazon ziet er erg vettig uit. Dit zie ik vooral als het regent en als het donker. Dor tegemoet komend verkeer wordt ik dan flink verbind. Komt dit doordat mijn ruitenwissers niet meer goed zijn, of is hier wat anders aan te doen? Ik weet niet zeker of het vet is, het gaat er niet af als ik mijn auto gewassen heb.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2004 18:27 #69860 door
Beantwoord door in topic vettige voorruit
Als de ruit wat ouder wordt ontstaan kleine putjes door de rijwind wordt de ruit a.h.w. gezandstraald.Versleten ruitewissers piepen en strepen, ik vermoed dat je aan een nieuwe ruit toe bent.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2004 18:38 #69859 door
Als je een wat oudere ruit hebt, dan moet je tijdens het wassen met een autoshampoo met was voorkomen dat dit op de ruit komt. De was uit deze shampoo gaat in de putjes zitten en geeft strepen van de ruitenwissers. Een keer de ruit en ruitenwisserrubbers goed ontvetten en kijken of dat verbetering geeft, zou ik zeggen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2004 00:30 #69858 door
Zacht sponsje en jif (of nog beter carborandumpoeder in grof en fijn.....1 op 4 mengen met groene zeep) doen wonderen, helpt een tijdje, uiteindelijk dien je wel een keer te vervangen. Oud verkooptrucje van occasionmannen...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2004 09:37 #69857 door
Bedankt voor de reacties. Ik zal het eens gaan proberen. Mijn voorruit laten vervangen was ik toch al van plan. Bij de v44 beurs wil ik mijn auto laten keuren (moet ik mij voor de taxatie aanmelden?) en vervolgens all-risk verzekeren. Ik heb gehoord dat je dan je voorruit voor een bedrag van rond de 140 euro kan laten vervangen (de rest betaald de verzekering dan). Ook hoorde ik van een bedrijf dat zei daarop nog 100 euro korting gaven. Dit betekend dus dat een nieuwe voorruit inclusief montage en alle onderdelen rond de 40 euro uit komt. Weet iemand waarom de verzekeraars dit doen?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD