deuren sluiten pv544

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2004 21:39 #54398 door
deuren sluiten pv544 is gemaakt door
Misschien een beetje een suf probleem....:De deuren van mijn PV544 sluiten heel moeizaam. Als ik een raampje open heb staan gaat het probleemloos.De auto is kennelijk tamelijk luchtdicht.Weet iemand een oplossing?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2004 22:09 #69932 door
Beantwoord door in topic deuren sluiten pv544
Ontwerpfoutje? Bij mijn Duet heb ik het zelfde probleem. Het is duidelijk waar de ventilatie lucht naar binnen komt, maar ik heb nooit kunnen bedenken waar de lucht er weer uit zou moeten gaan. Dat gebrek aan luchtopeningen merk je bij het sluiten van de deur wanneer er in korte tijd een bepaald volume lucht de wagen moet verlaten. De ventilator blaast ook meer lucht naar binnen wanneer er een raam openstaat. Hebben wij misschien de rubbers van de deuren, etc te goed aangebracht? Ik ben benieuwd naar reacties/ suggesties!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2004 22:27 #69931 door
Hallo,<br>Mijn PV544 A heeft hetzelfde "probleem".Ik vind het eigelijk geen probleem maar een goed teken. Ik weet niet of nieuwere auto's wel ontluchtingsgaten hebben, ik denk niet dat het bij de nieuwere autos anders is.(de deur bij nieuwe auto's sluit misschien beter omdat er een fijner slot in zit.<br>Ik heb mijn katterug nu een dikke week in mijn bezit, nu al wen ik mezelf bijna aan om het raampje een beetje open te zetten als ik de deur dicht doe. <br>Ik ben benieuwd of iemand een andwoord heeft op dit "probleempje","foutje" ect.<br>Groeten.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2004 23:25 #69930 door
auto's van de laatste decennia hebben vaak (onzichtbaar) luchtkanalen in de carosserie waardoor de lucht/overdruk bij sluiten van de deuren kan ontsnappen zonder dat er andersom tocht of water binnen kan komen. Bij onze Audi TT100 gaan zelfs de raampjes automatisch een centimeter naar beneden als de deuren open zijn, en sluiten pas na het dichtgooien van de deur. Of de oudere Volvo's dit soort voorzieningen hebben is mij overigens onbekend; mijn Amazondeuren sluiten makkelijk, maar dat zal wel komen door alle kieren en niet goed afsluitende rubbers.....

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2004 07:59 #69929 door
<p>Lijkt mij iets dat bij de meeste Katteruggen voorkomt, in elk geval dus ook bij de mijne. Wees er blij om, zou ik zeggen, want dan heb je ook geen last van tocht of lekkages, iets waar 90% van alle andere klassiekers van die leeftijd last van hebben. <p>Hmm, een Audi TT rijden en dan ook nog animo hebben om in een trage oude Volvo te kruipen.... that's the spirit!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2004 10:44 #69928 door
Bij mijn amazon al niet veel anders: raampje los en de deur valt zo in het slot. Raampje dicht, en ik moet de deur een aardige zwieper geven wil hij helemaal dicht zijn.<br>

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2004 11:01 #69927 door
peter,Dit probleem was al aanwezig toen deze auto,s uit de fabriek rolde, dus dit hoort bij de 444/544.Vr.Gr. Kees Vos Ede

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2004 23:40 #69926 door
TT is in ieder geval origineel! Dat kan je van je 44 niet zeggen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2004 22:11 #69925 door
Als ik zo´n 444 had zou ik hem ook op marktplaats zetten.... Je moet alleen nog ff de prijs door 10 delen!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD