spookradio en deur
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2004 13:33 #54300
door
spookradio en deur is gemaakt door
ik werd de afgelopen week twee avonden achter elkaar door de buren gewaarschuwd dat mijn autoratio nog aanstond. Vreemd, want toen ik ermee bezig was, vertikte deze het.Wat blijkt nu? Zodra ik de deur open doe (links en rechts een eender effect), valt de radio weer uit. Een aantal seconden nadat ik de deur weer dicht doe, gaat ie weer aan. Vanzelfsprekend stond de radio de hele tijd "aan" maar heeft blijkbaar niet continu stroom of aarde.Wie weet de oplossing?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2004 16:02 #70394
door
Beantwoord door in topic spookradio en deur
Heb je dan misschien de kabel van de binnen verlichting gebruikt om massa te maken. Die weg (stoomkring) is als de deur open is niet zo moeilijk, maar als de deur dicht is gaat er stroom lopen via het lampje van de binnen verlichting en vervolgt zijn weg via de gebruikers naar de massa.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2004 19:40 #70393
door
Neu, de radio aardt gewoon op het dasboard. Vanavond bleek deur open en radio aan weer helemaal geen probleem. Zelfs het kabinelichtje brandde netjes, wat het gister niet deed en samen met de radio weer uitfloepte.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2004 21:16 #70392
door
Mijn radio doet ook altijd vreemd, dit is een geval van stroom tekort. Plotselinge dalen in het stroomcircuit door lagere toeren of kleine kortsluiting. Mijn radio gaat uit als ik licht, ruitenwisser, ventilator en het volume bijna maximaal heb staan, hij gaat soms uit als ik seinlicht geef enz. Je kan natuurlijk wel makkelijk even een schakelaar tussen de draad zetten, dat je die in ieder geval uitzet als je de amazon parkeert.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2004 12:59 #70391
door
hoi,nogmaals hiermee "bewezen" dat het plaatsen van een algemene stroomschakelaar erg nuttig kan zijn ...kost een paar eurootjes, is 2x niets werk om te plaatsen, en is heel effectief