ruit eruit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2004 22:33 #54290
door
ruit eruit is gemaakt door
Ik zag heel wat berichten staan over het terug plaatsen van een voorruit, waar ik dankbaar gebruik van zal maken.Maar eerst, hoe krijg je de voorruit eruit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2004 23:14 #70446
door
Beantwoord door in topic ruit eruit
Ga je rubber dan ook vernieuwen? en welk type auto gaat het?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2004 23:14 #70445
door
Ik ga het morgen proberen want ben sinds vandaag in het bezit van een sloper. Ik verwacht het te doen met een pianosnaar. Dit is een stevig dun ijzerdraad met aan de uiteinde een klosje. Steek een zijde van het draad door de kit (zet het klosje er weer aan) en trek de draad voorzichtig met een zaagende beweging door de kit. (een klosje binnen en een buiten de auto) succes ps houd je smoel er niet voor en doe een bril op
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2004 23:28 #70444
door
Ik heb de ruit van mijn amazon er laatst uit gehaald. Eerst heb ik de (erg oude) kit er met een houtje tussenuit gedrukt. Daarna ben ik van binnen uit begonnen om het rubber in kleine stukjes steeds verder uit de sponning te werken. Toen ik rond was (duurde maar een paar minuten) kon ik de ruit zo oppakken. Als je het oude rubber eerst laat zitten kun je de ruit gemakkelijk zonder beschadiging tegen de muur zetten. Men raadt aan om voor montage altijd een nieuw rubber te gebruiken.Het is te hopen dat er onder het rubber geen roest(gaatjes) tevoorschijn komen zoals bij mij wel het geval was. Dit lijkt me nog een lastig lasklusje...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2004 09:34 #70443
door
Ik heb op de beur een nieuwe ruit + rubber gekocht voor mijn Ama, en bij de Brezan de juiste kit. Ik ben inderdaad ook bang voor de roest eronder ... we zullen zo wel zien.Dank voor jullie advies
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2004 11:33 #70442
door
Kijk ook eens op
www.veterancar.nl
onder "tips & zo" staat beschreven hoe je een ruit moet verwijderen en plaatsen. Ook het rottige klusje van de sierlijsten staat er keurig beschreven.