effect van ruitenkit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2004 12:16 #54264
door
effect van ruitenkit is gemaakt door
Afgelopen week heb ik een rotsblok gekopt met m'n Combi. Gevolg: grote str in voorruit. Ik heb vrijdag mijn ruit laten vervangen bij Carglass via de verzekering. Nu bleek aan het eind van de middag dat de ruit zichzelf weer uit de sponning aan het drukken was, hij kwam er ongeveer een centimeter uit. Ik rijd nu tot maandag (dan gaat 'ie weer terug naar Carglass) rond met een dik stuk tape onder mijn voorruit, net nu de Zeelandrit gereden wordt. Balen! Toen ik vorig jaar het ruitrubber had vervangen heb ik die erin gezet zonder kit en daarna gecontroleerd op lekkage, geen probleem. Nu heeft Carglass wel een laag kit gebruikt. Kan dit de oorzaak zijn en is de voorruit sponning wel ontworpen om kit te gebruiken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2004 13:02 #70553
door
Beantwoord door in topic effect van ruitenkit
Volgens mij hebben ze mijn voorruit er zonder kit in gezet, en pas achteraf rondom het rubber afgekit. Maar dan met iets anders dan de rommel van 3M. De kit die ze gebruikt hebben is halfglanzend en taai-flexibel, lijkt op PU lijmkit. Ziet er goed uit en is helemaal waterdicht.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2004 17:47 #70552
door
Helaas moet je inderdaad terug naar de Carglass en je moet benadrukken dat het goed moet worden uitgevoerd, ik had het zelfde probleem en na 2 nieuwe ruiten is het opgelost, maar voor de netheid heb ik zelf de rand verder afgekit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2004 23:29 #70551
door
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2004 23:53 #70550
door
sorry eerste re. wat te snel.Bij een vorige amazon ook problemen gehad met het voorraam als ik het raam met rubber in de sponning trok dmv touwtje kreeg ik het rubber op sommige plaatsen niet over de metalen rand aan de binnenkant,paste gewoon niet om een lang verhaal kort te maken 2 verschillende ramen geprobeerd de ronding van het raam klopte niet tov de sponning,of de auto inhet verleden misschien schade had gehad was niet te zien, oude raam met scheuren gemonteerd en bij het vod nieuw raam gemonteerd paste perfect, bolling van het raam kan dus toch verschillen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2004 19:12 #70549
door
Het kan ook zijn dat ze de zwarte adfdeklijst aan de binnenzijde veel te strak hebben aangedraaid. Als je dat te strak doet druk je de ruit compleet met rubber naarbuiten en gaat het rubber "gapen".
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2006 00:31 #70548
door
wietse een goedeavond ik ben zelf werkzaam bij carglass en inderdaad de sponning is erniet voor ontworpen maar echter uit de praktijk blijkt dat het zeer goed werkt
anders zou ik zeggen kom eens langs dan kijk ik er even naar
mvg johan
anders zou ik zeggen kom eens langs dan kijk ik er even naar
mvg johan