deurslot amazon hapert

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2004 12:54 #54242 door
deurslot amazon hapert is gemaakt door
De linkerdeur is niet te openen zonder sleutel, ook al heb ik 'm niet afgesloten. En als ik de sleutel gebruik opent ie niet meteen, maar pas naar een paar keer op - en van - slot draaien. Ben al twee keer flink natgeregend. Het truckje ' sleutelgleufje exact horizontaal zetten' ken ik maar helpt hierbij niet. Wie weet raad?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2004 13:57 #70659 door
Beantwoord door in topic deurslot amazon hapert
Als de deur eenmaal van slot is kun je de deur dan wel makkelijk openenen van buiten? Als dat het geval is dan zit het in het mechanisme in het handvat deze zul je dan uitelkaar moeten halen en kijken of er wat aan te doen is.Als hij altijd slecht te openen is van buiten dan wordt de hefboom die aan het slot zit niet ver genoeg igdedrukt, dit is af te stellen d.m.v. een stelschroef die aan de achterkant van de druknop in het handvat zit.deze stelschroef kun je bereiken als je de deurpaneel verwijderd!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2004 14:27 #70658 door
Kijk dan ook even of e.e.a. goed gesmeerd is, overigens denk ik dat je cylinder is versleten. Nieuwe setjes zijn bij het VOD verkrijgbaar.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2004 14:15 #70657 door
Fijn te horen dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Ik stond overigens een tijd geleden naast een Volvo waar ik hetzelfde herkende. Ik kon het niet laten ... en henb hem even opengemaakt en weer gesloten.Het euvel zit in het slotmechaniek. Er zit een veertje in dat het slotje procies weer op zijn plek zet, zeg maar horizontaal. Als dat veertje is uitgesleten, of zoals bij mij, het lipje waarin dat veertje valt, dan komt'ie niet meer in de juiste stand.Geheel nieuwe slotenset voor de sedan is 60 €, voor de combi 80.Wees getroost, mijn vader betaalde voor een moderne auto 80 € voor 1 slot!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2004 15:19 #70656 door
vaak is ook het raammechanisme van een amazon debet aan het slecht functioneren van een deurslot. met name het kettinkje zorgt nog wel eens voor problemen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2004 10:19 #70655 door
Hoi Roy,Waarschijnlijk is het brugje kapot van het slot (de "drukker" waar het ciliderslot inzit). Dit moet aan de autokant mooi rond doorlopen over een gleuf heen. Voor reparatie moet je hele slot demonteren en kun je het (voor enige tijd)repareren met een (koper) ringetje dat er precies op/inpast. Kijk maar eens in een het onderdelenboek nr 660713-9.succes,Wim

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD