velgen ontroesten

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2004 21:29 #54221 door
velgen ontroesten is gemaakt door
Omdat mijn velgen erg roesten wil ik ze kaal maken en spuiten. Heeft iemand hier tips voor hoe dit het makkelijkst te doen is? Ik neem aan met een staalborstel op een haakse slijper/boormachine? <br>
Moet ik vervolgens de velgen in de primer spuiten en met zilverlak overspuiten? Ik zag dat de halfords zilver velgenlak heeft van Dupli-color 400 ml voor 4,95 euro. Heeft iemand ervaring met deze lak?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2004 22:03 #70749 door
Beantwoord door in topic velgen ontroesten
Het beste is om de velgen te laten stralen en dan in de epoxyverf te zetten. Daarna kan je ze aflakken. Ik heb geen ervaring met Halfords lak.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2004 22:45 #70748 door
Glasparelen en opbouwen met epoxy 2k, heldere lak eroverheen.
Gaat al 13 jaar goed bij mijn 1800, let wel dit zijn magnesium velgen met stalen buitentrim

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2004 09:45 #70747 door
Stalen velgen kun je gewoon laten stralen en spuiten. Dat geeft zeer waarschijnlijk een veel beter resultaat dan het zelf doen. Poedercoaten is ook mooi.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2004 10:21 #70746 door
Ik begrijp dat stralen en spuiten het mooist wordt, maar ik zit met een dilemma. Ik vind ook dat stralen en spuiten het mooist wordt, maar ik vraag mij af of mijn velgen dat nog wel waarde zijn. <br>
Het betreft 5,5j velgen. Één van mijn velgen heeft namelijk een twee uitgelopen gaten. Hierdoor pakt de moer de velg misschien niet meer goed. Als 'oplossing' hiervoor heb ik nu ringen ertussen (ik ben hiervoor nog opzoek naar hardstalen ringen die er speciaal voor gemaakt zijn). Het stralen en spuiten kost ongeveer 200 euro. <br>
Ik moet dus kiezen tussen:<br>
* 200 euro uitgeven voor velgen die niet meer helemaal goed zijn, maar er dan wel heel mooi uit komen te zien, of <br>
* zelf de velgen kaal maken en spuiten, wat niet zo mooi wordt. <br>
<br>
Tot nu toe heb ik nog voor het laatste gekozen, of weet iemand een betere oplossing?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2004 02:39 #70745 door
Hoi Niek,

200 euro lijkt mij erg veel voor stralen en spuiten.
Bel 'ns rond met diverse straalbedrijven, wellicht kan het goedkoper.
Ik heb mijn velgen laten stralen bij een bedrijf dat schepen straalt en spuit, ze vonden het een klein klusje en de prijs was er ook naar (wolf in Deventer).
Ook adviseerden ze me de "naden" tussen het hart en de rand direct af te kitten om roestvorming te voorkomen, m.i. een goed advies.

Joost.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2004 11:23 #70744 door
Ondertussen heb ik een ander bedrijf gevonden die het voor 150 euro doen. Ik zal ze ook vragen de naad dicht te kitten. Bedankt voor de reacties.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2004 16:14 #70743 door
Misschien een beetje late reactie maar ik heb verleden jaar velgen laten stralen en spuiten bij Peet Borst in Schoonhoven, dit voor €22.- ex btw per stuk.

Groeten,

Ron

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD