velgen ontroesten

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2004 21:29 #54221 door
velgen ontroesten is gemaakt door
Omdat mijn velgen erg roesten wil ik ze kaal maken en spuiten. Heeft iemand hier tips voor hoe dit het makkelijkst te doen is? Ik neem aan met een staalborstel op een haakse slijper/boormachine? <br>
Moet ik vervolgens de velgen in de primer spuiten en met zilverlak overspuiten? Ik zag dat de halfords zilver velgenlak heeft van Dupli-color 400 ml voor 4,95 euro. Heeft iemand ervaring met deze lak?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2004 22:03 #70749 door
Beantwoord door in topic velgen ontroesten
Het beste is om de velgen te laten stralen en dan in de epoxyverf te zetten. Daarna kan je ze aflakken. Ik heb geen ervaring met Halfords lak.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2004 22:45 #70748 door
Glasparelen en opbouwen met epoxy 2k, heldere lak eroverheen.
Gaat al 13 jaar goed bij mijn 1800, let wel dit zijn magnesium velgen met stalen buitentrim

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2004 09:45 #70747 door
Stalen velgen kun je gewoon laten stralen en spuiten. Dat geeft zeer waarschijnlijk een veel beter resultaat dan het zelf doen. Poedercoaten is ook mooi.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2004 10:21 #70746 door
Ik begrijp dat stralen en spuiten het mooist wordt, maar ik zit met een dilemma. Ik vind ook dat stralen en spuiten het mooist wordt, maar ik vraag mij af of mijn velgen dat nog wel waarde zijn. <br>
Het betreft 5,5j velgen. Één van mijn velgen heeft namelijk een twee uitgelopen gaten. Hierdoor pakt de moer de velg misschien niet meer goed. Als 'oplossing' hiervoor heb ik nu ringen ertussen (ik ben hiervoor nog opzoek naar hardstalen ringen die er speciaal voor gemaakt zijn). Het stralen en spuiten kost ongeveer 200 euro. <br>
Ik moet dus kiezen tussen:<br>