nieuw kofferbak rubber

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2004 16:45 #54206 door
nieuw kofferbak rubber is gemaakt door
Hallo,

Vorige week heb ik het rubber van de kofferbak van mijn Amazon eruit gehaald. Het was helemaal rot en slecht enzo. Alle lijmresten verwijderd en een nieuw rubber erin gelegd, maar nog niet op maat gesneden. Vandaag helemaal passend gemaakt, klaar om te lijmen. MAAR... toen ik wilde proberen om de klep te sluiten lukte dit niet. Ik weet niet waar het klemt ofzo, maar hij wil niet niet sluiten. Is het rubber nog te dik?? Hoe los ik dit op, zou wel leuk zijn als de klep dicht kan als ik het rubber ook heb gelijmt.

Alvast bedankt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2004 17:56 #70803 door
Beantwoord door in topic nieuw kofferbak rubber
Dat is normaal. Je nieuwe rubber is nog veerkrachtig en neemt meer plek in dan de oude. Als je hem met stevig duwen (niet overdrijven) niet dichtkrijgt, kun je de slotvang van het kofferdeksel iets omhoog brengen. Indien nodig kun je de scharnieren ook wat verplaatsen. Draai de bouten van de scharnieren alleen maar zo ver los als nodig om ze te verschuiven. Er zitten sterke veren achter.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2004 14:47 #70802 door
OK, bedankt.
Ik zal nog eens kijken dan.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2004 19:41 #70801 door
Het is gelukt! Dank je wel voor de tip...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2004 22:01 #70800 door
problemen met nieuwe rubbers heb je vaak. Zeker wanneer het geen originele rubbers zijn. Vaak moet je gewoon wat kracht gebruiken gedurende de eerste periode dat het rubber geplaatst is. Na verloop van tijd gaat het zich zetten, en gaat de klep of deur steeds gemakkelijker dicht. ik heb wel eens deuren geahd die ik echt dicht moest slaan!
succes, Martijn

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD