deur demonteren
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2004 20:21 #54111
door
deur demonteren is gemaakt door
Vandaag ben ik bezig geweest om roest van de onderste rand van mijn deur af te halen. Op zich lukt dat goed, maar ik kan natuurlijk niet goed onder mijn deur kijken.<br>
Ook bij het spuiten lijkt mij dat het spuiten (met een spuitbus) van de onderkant van de deur een probleem wordt. Nou dacht ik dat het demonteren van de deur het makkelijkst zou zijn.<br>
Ik heb in Haynes gekeken en daar lijkt het vrij eenvoudig (zie plaatje op blz. 219). Gewoon de twee schanier en de veer los schroeven.<br>
Dat de schanieren makkelijk los kunnen lijkt mij ook, maar de veer lijkt los te kunen (volgens het plaatje) door de 'door stop' (onderdeel 10 op plaatje) los te schroeven. Bij mij zie ik dit ondrdeel niet zitten en ik zie alleen twee schroeven.
Mijn vraag is dus hoe demonteer ik de deur van mijn 2d amazon uit 1967.
Ook bij het spuiten lijkt mij dat het spuiten (met een spuitbus) van de onderkant van de deur een probleem wordt. Nou dacht ik dat het demonteren van de deur het makkelijkst zou zijn.<br>
Ik heb in Haynes gekeken en daar lijkt het vrij eenvoudig (zie plaatje op blz. 219). Gewoon de twee schanier en de veer los schroeven.<br>
Dat de schanieren makkelijk los kunnen lijkt mij ook, maar de veer lijkt los te kunen (volgens het plaatje) door de 'door stop' (onderdeel 10 op plaatje) los te schroeven. Bij mij zie ik dit ondrdeel niet zitten en ik zie alleen twee schroeven.
Mijn vraag is dus hoe demonteer ik de deur van mijn 2d amazon uit 1967.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2004 21:36 #71218
door
Beantwoord door in topic deur demonteren
Gewoon die veer naar achter duwen, zodat deze niet blijft haken (wat normaal natuurlijk de bedoeling is) maar met deur en al naar buiten komt. Doe het even met zijn 2en aangezien de deur lekker zwaar is.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2004 21:37 #71217
door
Hoi Niek, Als je de deur wil demonteren, dan is het beter de schanieren uit te tikken hier door hoef je niet op nieuw te stelen dit kan soms hele lastig zijn. De veer kan je beter te voeren los maken, 2 bouten achter de zwaarte zij plaatje voor de deur. Let op de deur is zwaarder dan je denkt.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2004 21:39 #71216
door
Deze doorstop zit aan de binnenkant van je portier.Door de twee kruiskopbouten los te draaien valt hij binnen in je portier.Je moet dan wel je bekleding los maken om hem weer te monteren.Meestal gaan de kruiskopbouten van de scharnieren zonder hamer en beitel niet los.Bovendien moet je het portier weer helemaal opnieuw afhangen.Ik kan je wel vertellen ,dat dit allemaal geen lolletje is.Uit je vraag maak ik op dat je nog niet zo veel ervaring hebt.Begin er maar niet aan naamgenoot.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2004 21:47 #71215
door
Niet overdrijven meneer de Boer. Als je de twee schanieren loshaalt en de deur eruit haalt, kan er niet zoveel mis gaan. Desnoods hangt'ie een tijdje scheef en rij je er eens mee langs iemand met meer ervaring. Gewoon doen zou ik zeggen, anders moet je niet aan zo'n ama beginnen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2004 21:59 #71214
door
Michiel heeft wel gelijk,dat je zoveel mogelijk moet uitproberen,maar ik heb in mijn leven nogal wat amazon scharnieren los staan hakken! Vandaar deze waarschuwing.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2004 22:05 #71213
door
Je kunt ook proberen de 8 bouten op de A-zuil los te draaien met een half duims ringsleutel.,maar je kunt niet bij alle makkelijk bijkomen,als het voorscherm er op zit.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2004 23:39 #71212
door
Het is het makkelijkste om het voorscherm eraf te halen {kun je dat ook gelijk aanpakken als het nodig is} dan de bouten losdraaien, als je dan eerst met een stift aangeeft waar ze zaten(meestal zie je dat ook wel aan de verf eromheen)kun hem daarna zo weer terughangen.Wel eerst even kijken of hij weer goed sluit voordat je het voorscherm weer terugplaatst.suc6
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2004 10:17 #71211
door
Dag naamgenoot, het klopt dat ik nog niet zoveel ervaring heb, want ik heb mijn amazon nu iets meer dan een jaar. <br>
Ik denk dat ik het advies van Michiel en Andy ga proberen te combineren. Ik kijken of het lukt door de veer opzij te drukken en de schanieren eruit te tikken.<br>
Op zich kan ik de onderkant van de deur natuurlijk ook met de kwast doen, maar wat Michiel dacht denk ik ook. Ik moet een keer wat durven te doen aan de auto en de deur demonteren lijkt mij goed om wat meer te gaan durven te doen aan de auto.<br>
<url><a href=" www.niekman.tk/ ">Hier staan trouwens foto's van mij auto.
Ik denk dat ik het advies van Michiel en Andy ga proberen te combineren. Ik kijken of het lukt door de veer opzij te drukken en de schanieren eruit te tikken.<br>
Op zich kan ik de onderkant van de deur natuurlijk ook met de kwast doen, maar wat Michiel dacht denk ik ook. Ik moet een keer wat durven te doen aan de auto en de deur demonteren lijkt mij goed om wat meer te gaan durven te doen aan de auto.<br>
<url><a href=" www.niekman.tk/ ">Hier staan trouwens foto's van mij auto.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2004 10:26 #71210
door
Op Andy's manier heb ik het inderdaad ook gedaan en dat werkte perfect. Heeft Niek de Boer ook gelijk, want afhangen is goed lastig.
Veer opzij drukken kan je zo al proberen zonder de schanieren los te draaien. Kijk wel uit, want de deur zwaait nu verder door met mogelijke schade aan het voorscherm tot gevolg.
Veer opzij drukken kan je zo al proberen zonder de schanieren los te draaien. Kijk wel uit, want de deur zwaait nu verder door met mogelijke schade aan het voorscherm tot gevolg.