adstellen bovenklep combi
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2004 18:54 #54086
door
adstellen bovenklep combi is gemaakt door
Nou spring de bovenklep opnieuw (tijdens het rijden) uit de vergrendeling. Sinds er een nieuwe harde klep op zit heb ik dat probleem al. (openstaande bovenklep = achterspoiler) Met het afstellen van het slot gaat het weer een tijdje goed, maar ik hoop dat er nog een betere manier is. ( Hij zit aan de scharnierzijde eigelijk net te strak. Hier zou ik iets meer ruimte moeten hebben, zodat de klep ook wat soepeler in het slot valt. Het rubber zit er verder niet tussen.
Hoor graag wat "de truc" is.
marcel
Hoor graag wat "de truc" is.
marcel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2004 21:05 #71355
door
Beantwoord door in topic adstellen bovenklep combi
Ik heb het idee dat de bovenklep iets meer naar achteren moet.Je kunt ook een vulplaatje maken om tussen slot of slotvanger te leggen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2004 22:07 #71354
door
Kijk of je de scharnieren nog wat kunt bijstellen. Een beetje los draaien en de klep iets naar achter schuiven. De rubbers zijn wel belangrijk mijn ervaring met een ontbrekend rubber was dat er uitlaatgas in de auto kwam als ik vaart verminderde op de snelweg.Ik heb me rot gezocht voordat ik er achter was dat , dat het probleem was. suc6
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2004 13:03 #71353
door
als de scharnieren op het dak al maximaal naar achteren zijn gesteld is een optie om de sleufgaten, waar de bouten door zitten, nog wat uit te vijlen. Niet helemaal volgens het boekje, maar het werkte bij mij. Na montage van een nieuwe klep liep ik tegen hetzelfde probleem aan wat hiermee opgelost is. Vijlen, proberen, verder vijlen: proberen etc... Wel heel goed tectyleren na het vijlen!