tochtraamrubber
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2004 12:05 #54044
door
tochtraamrubber is gemaakt door
De tochtraamrubbers die in de deuren van mijn amazon zitten zijn aan vervanging toe, heb ik daar speciaal gereedschap voor nodig.
Tips voor de/montage zijn meer dan welkom.
Tips voor de/montage zijn meer dan welkom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2004 12:14 #71572
door
Beantwoord door in topic tochtraamrubber
Neen, wel een aardig klusje.
Het tochtraampje zit vast met een paar schroeven aan de deur en een lange poot het inwendige van het portier in. Ook het verwijderen van de omega clips vand de deurhandels kan zonder speciaal gereedschap, hoewel hier een handig special tool voor is.
M.i. heb je wel een goed onderdelenboek en/of Workshop Manual nodig. (VOD CD...)
ALs je de zaak los hebt vervang dan gelijk de geleide rails en schraaprubbercheck voor roest/ doe antiroestbehandeling
Het tochtraampje zit vast met een paar schroeven aan de deur en een lange poot het inwendige van het portier in. Ook het verwijderen van de omega clips vand de deurhandels kan zonder speciaal gereedschap, hoewel hier een handig special tool voor is.
M.i. heb je wel een goed onderdelenboek en/of Workshop Manual nodig. (VOD CD...)
ALs je de zaak los hebt vervang dan gelijk de geleide rails en schraaprubbercheck voor roest/ doe antiroestbehandeling
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2004 13:24 #71571
door
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2004 18:52 #71570
door
Bedankt voor je reactie Ed, maar wat ik vooral bedoel is hoe monteer je de losse rubber aan het frame van het tochtraam.
Ik heb er namelijk ook een aantal klinknagel bij geleverd gekregen.
Ik heb er namelijk ook een aantal klinknagel bij geleverd gekregen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2004 20:11 #71569
door
Zoals ik al vertelde....het mechaniek moet eruit en dat kan alleen maar na demontage van het schuifraam en het naar achteren kantelen van het tochtraam frame.
Mocht je plaatjes hiervan willen mail me dan offlist op e.zee5@chello.nl
De popnagels kun je anders erniet inkrijgen
Mocht je plaatjes hiervan willen mail me dan offlist op e.zee5@chello.nl
De popnagels kun je anders erniet inkrijgen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2004 09:02 #71568
door
Je kunt het schuifraam gewoon laten zitten om de het frame van de klapraampjes te kunnen verwijderen.
Je moet het schuifraam alleen wel helemaal open draaien, je hebt dan voldoende ruimte om het frame naar achteren te kunnen kantelen.
Je moet het schuifraam alleen wel helemaal open draaien, je hebt dan voldoende ruimte om het frame naar achteren te kunnen kantelen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2004 21:34 #71567
door
Nadat je het raampje hebt gedemonteerd moet het raam op zich uit het frame.
Hiervoor moet de zachte geleider uit de lange staande u-strip. Hierachter zie je 3 klinknagels. Deze moet je stukboren, zodanig dat je het u-frame uiteraard niet raakt.
Vervolgens moet (zo uit m'n hoofd) ook het scharnierpunt los. Dit kan (voor het grootste deel) met een slijptol en daarna met een vijl.
Monteren gaat in omgekeerde volgorde.
Wat ik me kan herinneren is dat ik de bolle kant toen in het rubber heb gezet en met een drevel in het u-frame de klinknagel heb aangetikt. (wel goed steunen aan de achterkant)
Hopelijk leg ik het zo duidelijk genoeg uit.
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je altijd even mailen (lars@rengersen.nl) of hier reageren.
Succes!
Hiervoor moet de zachte geleider uit de lange staande u-strip. Hierachter zie je 3 klinknagels. Deze moet je stukboren, zodanig dat je het u-frame uiteraard niet raakt.
Vervolgens moet (zo uit m'n hoofd) ook het scharnierpunt los. Dit kan (voor het grootste deel) met een slijptol en daarna met een vijl.
Monteren gaat in omgekeerde volgorde.
Wat ik me kan herinneren is dat ik de bolle kant toen in het rubber heb gezet en met een drevel in het u-frame de klinknagel heb aangetikt. (wel goed steunen aan de achterkant)
Hopelijk leg ik het zo duidelijk genoeg uit.
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je altijd even mailen (lars@rengersen.nl) of hier reageren.
Succes!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2004 22:20 #71566
door
Ik gebruik de klinknagels in het verticale deel niet,maar lijm het rubber er daar in.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2004 00:08 #71565
door
Bedankt mensen voor de informatie, vooral met de tips van Lars en Niek kan ik mee uit de voeten.