antie dreun plaat p1800
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2004 19:20 #54040
door
antie dreun plaat p1800 is gemaakt door
Heeft iemand een uitleg of een schema hoe de anti dreun platen in de binnenruimte van een 1800s geplaatst dient te worden. Ik ben bezig om een P1800 op te bouwen en de binnenruimte is kaal gemaakt. Gaat met name om de carosserie niet om de deuren, kofferruimte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2004 20:14 #71591
door
Beantwoord door in topic antie dreun plaat p1800
Op zich is het geheel bekleden van de bodembinnenzijde en tunnel met antidreunplaat neit verkeerd, ik heb in de wagen nog de oude wafelplaten zitten, in de bak vernieuwd maar wel origineel aangehouden.
Hoe snel heb je dit nodig, ik haal binnenkort de bekleding uit de 1800E en kan je wat foto's sturen.
Dit wordt pas tegen de kerstdagen.
Hoe snel heb je dit nodig, ik haal binnenkort de bekleding uit de 1800E en kan je wat foto's sturen.
Dit wordt pas tegen de kerstdagen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2004 22:21 #71590
door
in dezen ben ik een voorstander van: meer is beter.
Niet alleen meer anti dreunplaten plakken dan de fabriek deed , vooral op het schutbord maar ook letten op geluidsoverdracht door de doorvoerrubbers in het schutbord. Daarnaast heb ik geluidsdempende stroken gelegd die bedoeld zijn om te gebruiken onder laminaatvloeren, neen, niet de board of vilten versie, maar een soort folie. Ook ruim aanbrengen in de deuren, motor- en kofferklep. Ik heb ooit bij een engels bedrijf - helaas ben ik het adres kwijt - hele dikke flexibele platen gekocht, was een aanbieding uit een Mini tijdschrift en de Mini werd na toepassing inderdaad stiller dan mijn Amazon nu is.
Niet alleen meer anti dreunplaten plakken dan de fabriek deed , vooral op het schutbord maar ook letten op geluidsoverdracht door de doorvoerrubbers in het schutbord. Daarnaast heb ik geluidsdempende stroken gelegd die bedoeld zijn om te gebruiken onder laminaatvloeren, neen, niet de board of vilten versie, maar een soort folie. Ook ruim aanbrengen in de deuren, motor- en kofferklep. Ik heb ooit bij een engels bedrijf - helaas ben ik het adres kwijt - hele dikke flexibele platen gekocht, was een aanbieding uit een Mini tijdschrift en de Mini werd na toepassing inderdaad stiller dan mijn Amazon nu is.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2004 11:53 #71589
door
Een vriend van mij heeft z'n porsche net helemaal vol gelegd met de standaard plakplaten. Hij heeft de bodem helemaal vol gelegd en de platen helemaal aangesloten (dus niet zoals de P1800 had met stukken er tussen). Ik ga er binnenkort ook mee aan het werk, ik ben alleen bang voor water onder deze platen. Toen ik de oude weghaalde kwamen er onder een paar flink stuk verroeste stukken vandaan. Dus helemaal volleggen? Laat even horen wat en hoe je het doet!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2004 14:09 #71588
door
Ik ben eigenlijk niet van plan om mijn hele bodem met anti dreun te stofferen. In eerste instantie wil ik de plaat daar leggen waar ze origineel ook hebben gezeten. Daarna kan ik nog de maatregelen treffen zoals elders op deze site onder "isolatie" staat beschreven. Met name het gedeelte tegen het schutbord en boven de achteras schijnt al enorm te verbeteren.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2004 18:33 #71587
door
Kijk eens op deze site (klik door naar documenten)
volvo1800pictures.com/
Grote kans dat hier staat wat je zoekt. Succes ermee
Mike
members.chello.nl/m.willems1/Suzuki_Amazon/index.htm
Grote kans dat hier staat wat je zoekt. Succes ermee
Mike
members.chello.nl/m.willems1/Suzuki_Amazon/index.htm
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2004 22:12 #71586
door
bij blankers (
www.frost-auto.nl
)verkopen ze "Sound Deadening Felt"dit zijn platen geluidsisolerend vilt.Er zijn met en zonder rubber laagje ze zijn 91x137 cm en kosten resp.17.00 en 18.70 euro. bestel no:n285(met rubber)en n280 (zonder rubber)Binnenkort ga ik ze bestellen en uitproberen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2004 09:36 #71585
door
Op de bodem van m'n Duett heb ik van die verdiepte ribbels. Als ik antidreunplaten op de bodem plak, gaan die natuurlijk nooit helemaal in die ribbels zitten. Dus creer je zo een soort kanaaltjes waar water in kan blijven staan met een rubber afdak, waardoor dat water nooit meer kan verdampen. Daarom heb ik stroken gesneden en die opgeplakt met de gootjes vrij.
Maar ja, dan gaan er bij een Duett toch weer rubbermatten bovenop, dus hoe zinnig dit allemaal is geweest blijft erg twijfelachtig.
Maar ja, dan gaan er bij een Duett toch weer rubbermatten bovenop, dus hoe zinnig dit allemaal is geweest blijft erg twijfelachtig.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2004 13:35 #71584
door
anti dreunplaten zijn om het resoneren van grotere carrosseriedelen te voorkomen, het is dus niet noodzakelijk om elk kiertje dicht te plakken, dus een anti dreunplaat kan je rustig een paar centimeter van de kant af blijven. tip voor carrosseriedelen met ribbels.... plaat verwarmen met de fohn van je vrouw of met een heteluchtverfafbrander op de laagste stand en je kan de plaat over elk ribbeltje leggen...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2004 20:21 #71583
door
Hallo Ed, zou je me indien mogelijk de foto's willen mailen? Je schreef "Hoe snel heb je dit nodig, ik haal binnenkort de bekleding uit de 1800E en kan je wat foto's sturen. Dit wordt pas tegen de kerstdagen".
Mijn email is 5xmulder@freeler.nl
Mijn email is 5xmulder@freeler.nl