epoxyprimer

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2004 09:33 #54034 door
epoxyprimer is gemaakt door
Via de geschiedenis van de site kom ik enkele malen het advies tegen om staal, na schuren of stralen, met epoxyprimer te spuiten alvorens de laklaag aan te brengen.
1. Wat is het verschil met zinkspray, of gebruik je dat ook?
2. Ik kom veel epoxyprimers tegen, de een nog duurder dan de ander. Welke kies ik?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2004 15:43 #71628 door
Beantwoord door in topic epoxyprimer
zinkspray heeft tot doel het staal actief te beschermen , officieel heet het kathodische bescherming , wie wil weten wat kathodische bescherming is raad ik aan op google te kijken onder " kathodische bescherming" , belangrijk is dat je het op blank en schoon staal aanbrengt , epoxyprimer beschermt passief d.m.v. afsuiting , een schild die afdicht tegen water en zuurstof , iets wat elke verf doet maar een epoxy beter,zinkspray werkt alleen direct op het blanke staal, alles wat hiertussen zit zoals roest , vet , primer ,zal de werking van zinkspray teniet doen , na de zinkspray moet een grondlaag worden aangebracht , dit kan een epoxyprimer,
polyurethaanprimer zijn , de werking is dan dubbel,dus een actieve roestwering d.m.v.zinkspray en een passieve roestwering d.m.v. b.v. een epoxyprimer en de eindlak.
dit heet officieel een duplexsysteem , en dan heb je ongeveer de ideale situatie.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2004 15:56 #71627 door
Beantwoord door in topic epoxyprimer

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD