roestbescherming
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2004 15:30 #53964
door
roestbescherming is gemaakt door
Om de holle ruimtes van de amazon tegen roest te beschermen kreeg ik van iemand het advies om hiervoor gekookte lijnolie te gebruiken.
Ik zal graag de voor en nadelen van dit middel willen weten, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben. De auto is jaren geleden al een keer behandeld met ML.
Wat betreft de bodem, hier onder zit een dikke laag bitumen en elk jaar smeer ik de bodem in met gewoon motorolie om de bitumenlaag flexibel te houden.
Ik zal graag de voor en nadelen van dit middel willen weten, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben. De auto is jaren geleden al een keer behandeld met ML.
Wat betreft de bodem, hier onder zit een dikke laag bitumen en elk jaar smeer ik de bodem in met gewoon motorolie om de bitumenlaag flexibel te houden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2004 16:36 #72011
door
Beantwoord door in topic roestbescherming
Ìk heb in het verleden bij een 'eend' gekookte lijnolie gebruikt, werkt uitstekend, maar bij warme dagen rook de hele auto naar lijnolie, niet plezierig. Mijn inziens kan je beter een produkt gebruiken wat gebaseerd is op lijnolie zoals RX.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2004 17:00 #72010
door
Mijn combi is ook behandeld met lijnolie.Het is wel een paar weken een smeerboel. Uiteindelijk komt het spul overal uit gaten gelopen waarvan je niet wist dat ze er waren. De roestbescherming is uitstekend en het is nog eens spotgoedkoop ook, in tegenstelling tot RX en Owatrol, die ook voor een groot deel uit lijnolie bestaan. De ergste reuk is na een paar weken weg. Laatstgenoemden zijn wel overschilderbaar. Lijnolie niet.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2004 17:24 #72009
door
Hoi Dick, Ik vind het de verkeerde periode om je auto te voorzien van de voorheen genoemde producten. Het is koud en er zit veel vocht in de lucht. Zelf tectyleer of ml ik in july. Als je auto niet bij de verwarming staat zou ik wacht tot het beter weer is.
Groet Sander
Groet Sander
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2004 22:05 #72008
door
Ik weet nu weer hoe het rook, naar bedorven vis!! Dus bij warme dagen niet alleen vanwege de hitte het dak open, maar ook vanwege de vislucht. Heeft wel voordeel dat veel vrienden mijn auto niet te leen vroegen. Helaas, een romantisch uitje met een vriendinnetje is niets geworden vanwege de vislucht