codes en water in interieur

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2005 18:07 #53889 door
codes en water in interieur is gemaakt door
Hallo, omdat dit forum mij -als Amazon- beginneling- altijd van prima antwoorden voorziet, heb ik weer een paar vragen. Vanmiddag met grote schrik liter(s) water uit de binnendorpel weggehaald; er liggen plasjes water midden voor de bijrijdersstoel (blijkbaar al een hele tijd zodat het de dorpel in glijdt). Waar kan dit vandaan komen (raamrubbers lijkt mij niet waarschijnlijk)? De andere kant is droog, maar 'krokant' zullen we maar zeggen...
Verder: ik heb een tweekleurig interieur. Misschien wil ik dat ooit origineel maken maar om welke kleur gaat het? Volgens het plaatje onder de motorkap is het 430-595 maar dat kom ik nergens tegen. Ulla heeft het over 485. Dan de S-codes: 5370 en 5577; ook waar dit voor staat kan ik nergens achterhalen (het is een Zweed uit okt. 1968). Wie weet raad?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2005 19:18 #72487 door
Beantwoord door in topic codes en water in interieur
Tsja, dat water is lastig. Het portierrubber rond het scharnier wil wel eens los gaan, daar komt dan ook water door. Ook komt er volgens mij door het roostertje, voor het voorruit wel eens water naarbinnen. Het portierrubber kan je vastplakken/kitten. <br>
Kijk ook eens even op de plek achter de bijrijdersstoel, bij veel water loopt het ook hier naartoe. Wat ik onlangs heb ik gedaan is in alle 'ribbels' in de vloer een gaatje geboord, hierdoor kan het water weg, en opspattend water komt er echt niet in. <br>
Wat is de buitenkleur van je auto, hier kan je vaak ook wel aan zien wat je interieurkleur moet zijn. Rood buiten = zwart binnen, donkerblauw buiten = lichtblauw binnen, donkergroen buiten = bruin/beige binnen, creme-wit buiten is rood binnen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2005 19:48 #72486 door
Hallo Thomas, ik zal eens naar het portierrubber kijken. Het roostertje geeft volgens mij geen problemen want daar zit een slangetje aan waar het water doorheen gaat. Maar je weet nooit. Mijn Ama heeft kleurcode 46 (rood). Volgens de gegevens van een '69-er kan het interieur óf rood óf zwart óf blauw zijn. Eentje kunnen we uitvlakken... Zeggen de S-codes (opties) jou iets? Gr. Ernst
P.s. overigens heb ik ook (wat) water in de kofferbak, bij een van de wielkasten. Rubber is volgens mij goed, wederom geen idee waar het vandaan komt. Voor deze Ama had ik een DS waarvan de achterbak ook altijd volliep terwijl alles bikkelhard en dicht was (leek?). Sommige dingen kom je nooit achter....

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2005 20:19 #72485 door
Codes weet ik weinig van, sorry. <br>
De achterbak lekt denk ik wel degelijk door het rubber. Kit het er anders compleet in vast, dat lijkt mij de enige oplossing, het heeft mij bij de amazon van m`n vader ook heel wat denkwerk opgeleverd. Kitten dus, ook hier. Denk er wel om trouwens, dat het gat onder je reservewielbak open is, en ik zou een paar gaatjes boren in de achterste rand, waar de bumper tegenaan zit, daar blijft namelijk al dat water tegen staan, en roest zeer snel. Succes!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2005 20:37 #72484 door
430-595 staat voor beige skai bij een B20 motor. De "S" code zegt me even niks.

Voornaamste bron van lekkage zijn de ruitrubbers, ook tav de kofferbak, maar zoals reeds gezegd is de afdichting van het rubber van de kofferbak ook niet 100% .

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2005 20:49 #72483 door
Het lekt in de kofferbak niet aan de kant van het reserve-wiel maar aan de andere kant (net onder de LPG-tank, in de hoek van de wielkast en de 'bolling'). Het komt niet tot aan de achterbumper. Bedoel je de stop eruit trekken bij de reservewielbak, ondanks dat dit droog is? Gr. Ernst

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2005 20:58 #72482 door
Hallo, die B20 motor klopt; zat er origineel in. Maar een rode Amazon met een beige interieur?? Er zit nu rode skai stoelen in en zwarte (deur)panelen. Zit er verschil in de kleuren (rode) skai door de jaren heen? Gr. Ernst

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2005 22:13 #72481 door
Ik ben niet alwetend, gelukkig niet. Mijn kennis komt uit ervaring, boeken en het www. Kleur 46 met beige bekleding had je tem bj 1964, van de jaren daarna herinner ik me uitsluitend een zwart interieur maar rood/rood zou ook mogelijk kunnen zijn. Een twee kleuren combinatie heb ik niet af-fabriek gezien, hoewel het niet ongebruikelijk was om op overgangsmodellen details te gebruiken die niet exact bij dat bouwjaar horen, gewoon om voorraad op te maken. Kleur(verschil) van bekleding kan afhangen van het onderhoud en de gebruikte rol, daardoor kunnen er lichte verschillen zijn in kleur.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2005 07:51 #72480 door
Lekkage, en dan een plasje middenvoor de bijrijdersstoel? Heb je gecontroleerd of het water is en geen koelvloeistof? Het kan een lekke kachel zijn, die levert ook de nodige ´water´overlast. Verder kan het wel degelijk via het roostertje komen. Bij ´krokante´ autos kan de afwatering van deze luchtinlaat gemakkelijk verstoppen, bijvoorbeeld met roest. Verwijder het afwaterbuisje naast je aanjager onder de motorkap, en steek het gangetje met iets flexibels door. Idem voor het afvoerbuisje onder je kachel, al kom je daar moeilijker bij.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2005 09:26 #72479 door
Hallo Ernst,

De beige kleur waar Siang het verderop over heeft kan ook de "witte" bekleding zijn. In 69 / 70 zijn er namelijk ook rode amazons afgeleverd met zgn. witte / beige bekleding. Wellicht dat dit de originele kleurcombinatie moet zijn?
Voor wat betreft de lekkage is het ook van belang dat je alle doorvoergaten in het schutbord goed afdicht. Ook de gaatjes net boven de accu. Door deze gaten kan toch nog aardig wat water in het interieur komen. De andere suggesties die al gegeven zijn zijn ook reeele oorzaken.
Succes!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD