autohoes ervaring gevraagd
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2005 20:47 #53888
door
autohoes ervaring gevraagd is gemaakt door
Beste forummensen. Ik behoor tot de arme tak van de familie en heb geen garage. Om mijn troetelamazon mooi te houden zet ik hem onder een hoes. echter.. ik ben al aan mijn derde hoes. De eerste waaide vorig jaar kapot bij zware storm( kan gebeuren) De tweede scheurde op de naden(made in China) en werd vergoed.De derde heeft het zelfde euvel.Ik kocht ze bij de automaterialenzaak. Vraag: in het VCM staat een firma die autocovers verkoopt voor 147 euro. Wie heeft ervaring ermee, want van de hoes die ik nu heb (48 euro) word ik niet vrolijk en ik heb geen zin in nog een miskoop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2005 22:55 #72491
door
Beantwoord door in topic autohoes ervaring gevraagd
In het engelse autoblad Practical Classic 12/2004 stond een artikel over opbergmogelijkheden. Neen, niet over hoezen waar jij het over hebt maar over opblaasbare garages. Beste in die test is de Carcoon outdoor voor £ 483.22 . Ook mijn Amazon staat gewoon in weer en wind, weliswaar onder een carport, maar toch blootgesteld aan regen en licht. Desondanks is zij nog best presentabel, maar wordt ook regelmatig schoongemaakt. Toch vind ik nog steeds af en toe zand uit de Sahara, ach dat wist ik ook voordat ik inschreef voor die tocht.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2005 00:52 #72490
door
Ikzelf behoor tot de wandelende tak van de familie. Los daarvan heb ik ook wel eens overwogen om een autohoes ('autopyjama' heten ze ook wel... maf) over mijn auto te spannen, maar ik ben er huiverig voor: sluit ik dan geen vocht op onder de auto? Ofwel, omarm ik de roest dan niet?
Nou zal ik ongetwijfeld minder zuinig zijn op mijn auto dan jij, maar toch. Ik rij er dagelijks een flink stuk mee en blaas hem daardoor eigenlijk altijd droog. Het is altijd opvallend om te zien, dat zo'n wagen het hardst degenereert als hij stilstaat, bijvoorbeeld tijdens mijn vakanties.
Die opblaasbare garages heb ik ook wel eens gezien, maar een opvallend feature daarbij bevestigt mijn huiver: je kunt er vaak een fan bij krijgen om permanent droge lucht langs de auto te blazen. Ik meen me zelfs te herinneren dat je die ook kunt krijgen voor onder autohoezen... maar dan moeten die wel stevig zijn natuurlijk
(of je moet geen windkracht 12-blower nemen)
Nou zal ik ongetwijfeld minder zuinig zijn op mijn auto dan jij, maar toch. Ik rij er dagelijks een flink stuk mee en blaas hem daardoor eigenlijk altijd droog. Het is altijd opvallend om te zien, dat zo'n wagen het hardst degenereert als hij stilstaat, bijvoorbeeld tijdens mijn vakanties.
Die opblaasbare garages heb ik ook wel eens gezien, maar een opvallend feature daarbij bevestigt mijn huiver: je kunt er vaak een fan bij krijgen om permanent droge lucht langs de auto te blazen. Ik meen me zelfs te herinneren dat je die ook kunt krijgen voor onder autohoezen... maar dan moeten die wel stevig zijn natuurlijk

- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2005 22:37 #72489
door
<p>
Het hangt er helemaal vanaf hoe vaak de auto wordt gebruikt. Als dat dagelijks is, heeft een hoes weinig of geen zin. Als het gebruik incidenteel is, dan kan een hoes enig nut hebben, maar sowieso zo'n ding alleen maar aanbrengen als de auto kurkdroog is. Koop een op maat gemaakt exemplaar, want universele hoezen gaan nooit lang mee en hebben de nodige tekortkomingen. Veel beter echter is het om zoek te gaan naar een garagebox. Plaats desnoods een advertentie.
Het hangt er helemaal vanaf hoe vaak de auto wordt gebruikt. Als dat dagelijks is, heeft een hoes weinig of geen zin. Als het gebruik incidenteel is, dan kan een hoes enig nut hebben, maar sowieso zo'n ding alleen maar aanbrengen als de auto kurkdroog is. Koop een op maat gemaakt exemplaar, want universele hoezen gaan nooit lang mee en hebben de nodige tekortkomingen. Veel beter echter is het om zoek te gaan naar een garagebox. Plaats desnoods een advertentie.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2005 11:12 #72488
door
Mijn vorige P1800 stond onder een op maat gemaakt hoes. Was zeker niet goedkoop maar liefde maakt blind. De hoes zou ademend zijn maar het fijne Scheveningse strand (ik woonde aan het strand) zorgde ervoor dat de gaatjes dicht gingen zitten en vervolgens bleef de condens eronder zitten. Ineens roeste de auto meer dan ooit tevoren. En in de winter vriesde de hoes aan de auto, pas dus op met eraf trekken!!!!!!
Dat was dus niet zo'n succes. De optie ,een garage huren is ook reële geen optie. Bij mij in de buurt kost een garage ± 300 Euro per maand!! En dan moet ik zelfs nog een stuk op de fiets of met de andere Volvo om mijn auto op te halen. Daar heb ik geen zin in. Als ik wil rijden, moet ik er meteen mee weg kunnen.
Deze winter staat hij echter wel onder een carport bij mijn schoonouders. Ook niet ideaal maar de Drentse lucht is minder funest dan de Schevingse lucht.
Dat was dus niet zo'n succes. De optie ,een garage huren is ook reële geen optie. Bij mij in de buurt kost een garage ± 300 Euro per maand!! En dan moet ik zelfs nog een stuk op de fiets of met de andere Volvo om mijn auto op te halen. Daar heb ik geen zin in. Als ik wil rijden, moet ik er meteen mee weg kunnen.
Deze winter staat hij echter wel onder een carport bij mijn schoonouders. Ook niet ideaal maar de Drentse lucht is minder funest dan de Schevingse lucht.