steenslagkapjes

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2005 21:23 #53856 door
steenslagkapjes is gemaakt door
Misschien een overbodige vraag, maar ik stel 'm toch. Bestaan er voor de 144 steenslagkapjes? Zo noem ik ze maar even, ik weet de officiële benaming niet. Ik weet dat ze vroeger op Kevers en eenden zaten en ik heb ze wel eens gezien op de kattenrug. Wat ik bedoel zijn aluminium (?) kapjes die je op de hoek van de wielkast en de onderkant, achter het achterwiel zet. Die plek is immers bij alle auto's een kwetsbaar punt. Zijn er wellicht andere oplossingen voorhanden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2005 23:17 #72656 door
Beantwoord door in topic steenslagkapjes
ik heb ze gezien op 140,maar ik weet niet waar ze vandaan komen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2005 23:27 #72655 door
<p>
<i>Wat ik bedoel zijn aluminium (?) kapjes die je op de hoek van de wielkast en de onderkant, achter het achterwiel zet.</i> <p>
Weet je zeker dat je niet VOOR het achterwiel bedoelt? Een kever heeft daar idd aluminium beschermkapjes, een Katterug en wel meer auto's uit de jaren 40/50 hebben daar rubberen beschermkapjes. Deze werden voorzover ik weet echter altijd door de fabrikant gemonteerd ter bescherming van de onderste delen van de t.o.v. de portieren naar buiten stekende spatborden. Bij een 144 is dit niet van toepassing en de kwetsbaarheid moet je bij zo'n wagen volgens mij dan ook eerder zoeken aan de binnenkant van het spatbord. Bescherming van het plaatwerkgedeelte ACHTER het achterwiel kun je enigszins bewerkstelligen door de montage van spatlappen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2005 00:13 #72654 door
Er zijn wel degelijk van die kapjes... Ik heb ze ook binnen onze club al diverse malen gezien. Ook op de VROM in Göteborg heb ik ze wel gezien. Ik denk dat Robert hier wel meer over kan zeggen.......Hij heeft ze op zijn auto zitten. Kijk maar eens op: members.lycos.nl/volvofiel/

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD