re trekhaak gevraagd
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2005 23:17 #53816
door
re trekhaak gevraagd is gemaakt door
Nogmaals hartelijk dank aan allen die gereageerd hebben op mijn vraag op "markt" voor een trekhaak voor een kennis van een kennis. Internet kan toch een fijn medium zijn als je je beperkt tot 'normale' zaken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2005 08:26 #72861
door
Beantwoord door in topic re trekhaak gevraagd
Leuk als we onderdelen betrekken van medehobbyisten. Jammer alleen dat sommige hobbyisten de markt afstropen om onderdelen op te kopen om die aan medehobbyisten met winst te verkopen. Hun goed recht natuurlijk, maar toch jammer. Gelukkig hebben we het VOD.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2005 18:20 #72860
door
Ja,Han ,die mensen zijn er en misschien hoor ik daar ook wel toe,maar je moet wel beseffen,dat deze mensen de spullen soms jaren moeten opslaan voordat ze worden verkocht.Soms zitten hele huizen en schuren vol met spullen en daar moet je wel wat voor over hebben.Bij mensen met een garage waar alleen de volvo in staat zijn nu eenmaal weinig onderdelen te halen.En als deze dan iets nodig hebben moet er nu eenmaal betaald worden.Voorts worden onderdelen vaak in partijen gekocht,waar de meeste huisvrouwen niet op staan te wachten.Verder moeten de spullen netjes worden gemaakt voor verkoop.Dus het kost allemaal best veel tijd en inspanning.Ik praat hier nog even niet (of toch wel) over de vele nutteloze ritten die ik heb gemaakt ,omdat de aangeprezen waren niet overeenstemden met de beloftes.Ook is het niet zo leuk als je een hele middag hebt zitten wachten op een koper die zou komen ,maar toch niet op komt dagen.Of hij komt een uur te laat en begint dan zo vreselijk af te dingen op je spullen,dat je hem maar weer laat vertrekken.Weer verloren tijd.Zo ben ik vanmiddag naar een auto wezen kijken,die werd aangeprezen omdat er bijna niet aan was gelast.Het was iets verschrikkelijks!!!Ook al zeg je tevoren,dat je dagelijks aan deze wagens sleutelt en dat je de gebreken echt wel zult merken en vraag je zeer gericht naar de toestand van hemel en interieur ,lak,roest,chroom enz.,zelfs dan kom je voor de vrelijkste verrassingen te staan.Dashborden en stoelen beslist zonder scheuren blijken er toch vol mee te zitten.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2005 18:55 #72859
door
Tja, met een internetsite & forum groeien we groot en veel mensen kunnen meekijken....
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2005 22:47 #72858
door
Ach ik gun iedereen zijn handeltje hoor...
En je mag inderdaad best wat verdienen als je al die moeite neemt.
En ook jarenlange opslag dient vergoed te worden, helemaal mee eens. Maar ik zie ook dilemma's bijvoorbeeld wanneer heb ik met de mede-hobbyist te maken of wanneer spreek ik met de handelaar? Dat is soms niet helemaal duidelijk. Ik heb het gevoel dat sommigen een beetje spelen met die 2 petten.
Als je weet dat je met een handelaar spreekt dan ben je natuurlijk wat meer op je hoede. Zijn oogmerk is in eerste instantie je portemonnee wat lichter maken en pas in tweede instantie helpen met je hobby. Dat kan in praktijk betekenen dat hij je een tip geeft die in je nadeel werkt.
Bijvoorbeeld jou iets proberen te verkopen dat voor minder te koop ligt bij het VOD.
Of je iets onverstandig proberen aan te smeren (een revisieset voor je wielremcilinder die bijna evenveel kost als een complete nieuwe)
En je mag inderdaad best wat verdienen als je al die moeite neemt.
En ook jarenlange opslag dient vergoed te worden, helemaal mee eens. Maar ik zie ook dilemma's bijvoorbeeld wanneer heb ik met de mede-hobbyist te maken of wanneer spreek ik met de handelaar? Dat is soms niet helemaal duidelijk. Ik heb het gevoel dat sommigen een beetje spelen met die 2 petten.
Als je weet dat je met een handelaar spreekt dan ben je natuurlijk wat meer op je hoede. Zijn oogmerk is in eerste instantie je portemonnee wat lichter maken en pas in tweede instantie helpen met je hobby. Dat kan in praktijk betekenen dat hij je een tip geeft die in je nadeel werkt.
Bijvoorbeeld jou iets proberen te verkopen dat voor minder te koop ligt bij het VOD.
Of je iets onverstandig proberen aan te smeren (een revisieset voor je wielremcilinder die bijna evenveel kost als een complete nieuwe)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2005 23:22 #72857
door
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2005 23:29 #72856
door
tsja, dat is nou eenmaal de vrije markt; als je iets wil kopen moet je kijken naar de prijs/kwaliteit verhouding, en waar je het koopt is niet interessant, hoe meer aanbieders hoe beter; maakt mij niet uit of het een winkel, VOD of hobbyhandelaar is. een momopolist is nooit gunstig voor de prijsontwikkeling en een brede keus.
Het VOD mag dan wel redelijke prijzen hebben, maar voor mij is de garage om de hoek praktischer, kan het ook meteen monteren; en de echte leuke dingen, zoals het IPD assortiment en schaars gebruikt spul kent het VOD niet en dan ben ik blij dat er hobbyhandelaren zijn die het wel voor me opsnorren
Het VOD mag dan wel redelijke prijzen hebben, maar voor mij is de garage om de hoek praktischer, kan het ook meteen monteren; en de echte leuke dingen, zoals het IPD assortiment en schaars gebruikt spul kent het VOD niet en dan ben ik blij dat er hobbyhandelaren zijn die het wel voor me opsnorren
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2005 23:34 #72855
door
Han (achternaam?), ik ben lang genoeg lid van V44 om me een vorige discussie en daar op volgende scheuring te kunnen herinneren(± 1980). Aangezien je zo te lezen een probleem lijkt te signaleren, lijkt het me verstandig om dit onderwerp eventjes uit de openbare discussie te halen en jouw bezwaar voor te leggen aan een aantal bestuursleden zoals voorzitter, vice voorzitter, secretaris. Aangezien ik de aangever ben voor jouw uiting van jouw probleem, ben ik bereid om bij zo'n gesprek aanwezig te zijn. ksphoa@interestate.nl
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2005 11:28 #72854
door
Ik heb niks tegen hobbyhandelaren. Integendeel zelfs. Zeker voor zeldzame zaken heel belangrijk. Maar toch voel ik mij misleid als ik denk een medehobbyist te bezoeken voor een onderdeel terwijl het een hobbyhandelaar is. Deze zijn duurder en een koopje is uitgesloten. Deze kennis wil ik meenemen in mijn besluit 150 kilometer om te rijden.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2005 12:45 #72853
door
na onderling overleg met Han verklaar ik deze discussie voor gesloten.