deklijst deur

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2005 20:46 #53794 door
deklijst deur is gemaakt door
Ama 69: de schraaprubbers op mijn voordeuren liggen half los doordat het gootje waar ze in klemmen op een paar punten los ligt van de deklijst. De dijklijst moet eraf om dit te repareren. Ik heb er even onder gekeken, en heb de indruk dat ze vastzitten met ongeveer dezelfde (rotttige) veren als waar de sierstrips mee zitten bevestigd. Klopt dat, wip ik ze voorzichtig los met een roerhoutje en kan ik ze ook eenvoudig weer terug plaatsen? De bevestiging van de gootjes, heb ik genoeg ruimte voor een paar popnagels, of zal ik voorzichtig een paar puntlasjes zetten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2005 21:20 #73034 door
Beantwoord door in topic deklijst deur
Je kunt die lijsten idd met een houtje oid naar boven wippen. Eventueel als je de bekleding er toch af van binnenuit een beetje helpen. Het rubber zit in een klemgootje hoe dat vast zit kan ik me niet meer herinneren volgens mij is het uit een stuk dus kun je het zo weer terugbuigen zodat het weer goed klemp. suc6

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2005 13:24 #73033 door
Hallo,

Je hebt het over een 4-deurs. De chrome deklijsten bovenop de deur zitten met hele andere klemmen vast dan "normale" sierlijsten.
Voorzichtigheid is geboden! Ik gebruikt meestal voorzichtig een in doek gewikkeld plamuurmes om de lijst op een breder draagvlak te kunnen oplichten, vervolgens kun je met een schroevendraaier de klem waarmee de lijst vastzit wegwippen. Hij zit namenlijk vast in een randje van de lijst.

Vervolgens kun je de puntlas in de lijst gewoon herstellen (puntlassen of klein boutje / moertje) en het likrubber terugplaatsen.

Succes.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2005 13:39 #73032 door
Inderdaad 4 deurs, het betreft een combi uitvoering.
Begrijp ik het goed dat het klemmetje in de deur achterblijft? Dit in tegenstelling tot de sierlijsten waar het klemmetje gewoon meekomt. Ik zag inderdaad een paar doorgebroken puntlasjes waardoor het rubber niet meer vast blijft zitten.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2005 20:32 #73031 door
LET OP de strip is van RVS
en de klemmen zitten ook nog vast met een dot bandkit

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD