vuil alu spruitstuk schoonmaken
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2005 10:30 #53748
door
vuil alu spruitstuk schoonmaken is gemaakt door
Het aluminium inlaatspruitstuk voor mijn twee SU's is aan een grondige schoonmaakbeurt toe. Probleem is alleen dat het oppervlak niet glad is en het vuil diep in de porien zit, waar je dus niet bij kan. Een nacht in een sopje heeft helemaal niets geholpen! Heeft iemand een tip om dit probleem op te lossen? Misschien met een of ander agressief spulletje?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2005 10:54 #73236
door
Beantwoord door in topic vuil alu spruitstuk schoonmaken
Michiel,
In Klassiek&Techniek van enkele maanden geleden is een speciaal artikel an deze problematiek besteedt. Het was een "home-made" papje uit grootmoeders tijd als ik mij niet vergis waar goede resulaten me behaald werden.
In Klassiek&Techniek van enkele maanden geleden is een speciaal artikel an deze problematiek besteedt. Het was een "home-made" papje uit grootmoeders tijd als ik mij niet vergis waar goede resulaten me behaald werden.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2005 12:23 #73235
door
Ik neem aan dat het spruitstu gedemonteerd is?
Probeer iemand te vinden die een ultrasoon reinigingsbad heeft, je kunt het spruitstuk dan reinigen met peteroleum, gasolie o.i.d.
Je kunt ook een zeepoplossing gebruiken, maar pas op dat er geen soda in zit, dat tast aluminium aan.
Als je toevallig in de omgeving van noord Groningen woont mag je wel even langskomen om mijn reingingsbad te gebruiken, succes gegarandeerd.
Als je het toch met de hand moet/wilt doen, dan kun je goed een oude tandenborstel gebruiken!
Probeer iemand te vinden die een ultrasoon reinigingsbad heeft, je kunt het spruitstuk dan reinigen met peteroleum, gasolie o.i.d.
Je kunt ook een zeepoplossing gebruiken, maar pas op dat er geen soda in zit, dat tast aluminium aan.
Als je toevallig in de omgeving van noord Groningen woont mag je wel even langskomen om mijn reingingsbad te gebruiken, succes gegarandeerd.
Als je het toch met de hand moet/wilt doen, dan kun je goed een oude tandenborstel gebruiken!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2005 15:02 #73234
door
Als het echt schoon moet: glasparelstralen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2005 01:32 #73233
door
Misschien denk ik te gemakkelijk:
wellicht dat die schoon te maken is met velgenreiniger (velgen zijn vaak ook van Aluminium)en met erop spuiten vervolgens met een afwasborst oid inwrijven
wellicht dat die schoon te maken is met velgenreiniger (velgen zijn vaak ook van Aluminium)en met erop spuiten vervolgens met een afwasborst oid inwrijven