chroom bumpers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2005 17:20 #53706
door
chroom bumpers is gemaakt door
Mijn bumper aan de achterkant van de volvo vertoont aanslagputten. Ik ben benieuwd hoe je dit kan opvrolijken tot bijna nieuw uitziende bumpers. Of is het alleen maar te veranderen door er een nieuwe chroomlaag op aan te brengen (naar een gedegen behandeling en hoe gaat dat dan in z'n werk)? ik ben benieuwd of iemand voor mij een goede tip heeft. Alvast bedankt voor het meedenken. groet, freek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2005 19:11 #73458
door
Beantwoord door in topic chroom bumpers
opnieuw goed laten verchromen is de enige correcte oplossing voorzolang als dat goed blijft. Omdat er ook nog talloze andere prioriteiten zijn, spuit ik af en toe mijn bumpers in met WD40 en poets ze vervolgens uit met papier van een keukenrol. Het is een lapmiddel, maar wel één die ik al vele jaren gebruik. Mijn wagen wordt overigens ook in de winter gebruikt en staat altijd in de buitenlucht. Er bestaan natuurlijk ook andere middeltjes en producten.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2005 19:52 #73457
door
Ga er maar van uit dat opnieuw verchromen ontzettend duur is.
Denk maar gerust aan zo'n 300 euro voor alleen de achterbumper.
De mooiste en beste methode is eerst verkoperen in plaats van vernikkelen als onderlaag.
Verkoperen gebeurt echter op de meeste plaatsen niet meer i.v.m. met milieuwetgeving.
De bedrijven die het nog wel doen zijn uiteraard duurder.
Het voorbewerken is erg arbeidsintensief (koper moet gepolijst worden).
Er zijn bedrijven die dikke lagen koper aanbrengen op slecht materiaal zolang tot iedere oneffenheid is verdwenen.
Ik heb me niet lang geleden in deze materie verdiept en ben tot de conclusie gekomen dat de beste methode is originele onderdelen die in redelijk tot goede staat zijn opnieuw te laten verkoperen en daarna te verchromen.
Nieuwe bumpers kopen is ook een optie en niet bepaald duurder.
Echter nieuwe bumpers zijn vaak beduidend minder van kwaliteit dan de oude (dunner metaal)bovendien niet volgens het ouderwetse principe verchroomd.
In het algemeen is het heel moeilijk prijsopgave te krijgen via telefoon of email.
Men wil het werk zien en aan de hand van de staat een prijsopgave maken.
Het schijnt dat dhr. Bakkenes iemand heeft die goed verchroomt en ook redelijk van prijs is.
Voorlopig poets ik mijn bumpers maar regelmatig met een staalwolsponsje waarna een badje met vaselinespray volgt.
Denk maar gerust aan zo'n 300 euro voor alleen de achterbumper.
De mooiste en beste methode is eerst verkoperen in plaats van vernikkelen als onderlaag.
Verkoperen gebeurt echter op de meeste plaatsen niet meer i.v.m. met milieuwetgeving.
De bedrijven die het nog wel doen zijn uiteraard duurder.
Het voorbewerken is erg arbeidsintensief (koper moet gepolijst worden).
Er zijn bedrijven die dikke lagen koper aanbrengen op slecht materiaal zolang tot iedere oneffenheid is verdwenen.
Ik heb me niet lang geleden in deze materie verdiept en ben tot de conclusie gekomen dat de beste methode is originele onderdelen die in redelijk tot goede staat zijn opnieuw te laten verkoperen en daarna te verchromen.
Nieuwe bumpers kopen is ook een optie en niet bepaald duurder.
Echter nieuwe bumpers zijn vaak beduidend minder van kwaliteit dan de oude (dunner metaal)bovendien niet volgens het ouderwetse principe verchroomd.
In het algemeen is het heel moeilijk prijsopgave te krijgen via telefoon of email.
Men wil het werk zien en aan de hand van de staat een prijsopgave maken.
Het schijnt dat dhr. Bakkenes iemand heeft die goed verchroomt en ook redelijk van prijs is.
Voorlopig poets ik mijn bumpers maar regelmatig met een staalwolsponsje waarna een badje met vaselinespray volgt.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2005 22:05 #73456
door
Hallo Siang, dank je wel voor je reactie op mijn chroomvraag. Ik weet alleen niet wat WD40 is. Graag uitleg hierover en waar te krijgen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2005 22:37 #73455
door
wd40 is een middeltje dat in een spuitbus zit en ongeveer overal voor te gebruiken is(smeeren van schanieren, krakende potmeters,reinigen van slechte kontakten,smeren van je gasstangen stelsel enz..) ,iedere autohandel/doehet zelf zaak heeft het staan.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2005 08:33 #73454
door
Het belangrijkste is wel verteld, wat ik aanvullend doenisn de binnenzijde met heldere tectyl behandelen.
Tevens valt mij op dat voor de P1800 er een serie bumpers met een grijze coating aan de binnenzijde voorhanden is en dik chroom die lang meegaat.
Vaak is het belangrijk dat de bumpers goed recht zijn en zonder bulten of deuken, de hele zaak moet worden ontchroomd voor het proces, dan kun je het goed vlak maken
Tevens valt mij op dat voor de P1800 er een serie bumpers met een grijze coating aan de binnenzijde voorhanden is en dik chroom die lang meegaat.
Vaak is het belangrijk dat de bumpers goed recht zijn en zonder bulten of deuken, de hele zaak moet worden ontchroomd voor het proces, dan kun je het goed vlak maken
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2005 08:53 #73453
door
Binnenkort (volgende week waarschijnlijk) krijg ik een middendeel van een amazonbumper binnen waarbij precies in stappen de verschillen fases van het verchromingsproces in beeld worden gebracht. Zo kun je precies zien wat er gebeurt met de delen die verchroomd worden en welke lagen er allemaal op zitten.
Zoals Ed al zei is het wel belangrijk dat de delen gaaf zijn. Hiermee bereik je natuurlijk het beste resultaat.
Verder zou ik de als men delen laat verchromen de binnenzijde van de delen behandelen met RX 5 of een ander roestwerend goedje. Dat heb ik 20 jaar geleden met mijn eigen bumpers ook gedaan, en die zijn nog steeds perfect ( na bijna 200.000 kilometer!!).
Zoals Ed al zei is het wel belangrijk dat de delen gaaf zijn. Hiermee bereik je natuurlijk het beste resultaat.
Verder zou ik de als men delen laat verchromen de binnenzijde van de delen behandelen met RX 5 of een ander roestwerend goedje. Dat heb ik 20 jaar geleden met mijn eigen bumpers ook gedaan, en die zijn nog steeds perfect ( na bijna 200.000 kilometer!!).