gelijmde voorruit

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2005 11:24 #53675 door
gelijmde voorruit is gemaakt door
ik heb een 142. en daar wil ik een gelijmde voorruit in zeten . nu heb ik wel gehoord dat je de klemetjes van een 240 moet gebruiken. ik heb eens gekeeken hoe die zijn bevestigt zijn . moet je zo als het er uit ziet de rand iets om zeten?. en daar het klemetje onder doen. om de sierlijst op te doen.groete andré

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2005 17:26 #73605 door
Beantwoord door in topic gelijmde voorruit
Kennelijk weinig 140 rijders op dit forum gezien de enorme reactie op dit item.
Ga ik als 145 rijder maar een poging doen.
Heb zelf vorig jaar mijn gelijmde 145 ruit laten vervangen en daarbij ook de sierlijst van een 240 laten monteren.
De oude lijst van rvs is met de kunstof klemmen van de 240 niet te gebruiken, dus die kan weg.
Voordat de ruit gelijmd wordt moeten eerst de kunstof klemmetjes om de ruit geschoven worden.
Let op in de set zitten 2 soorten klemmetjes de ene bestaat uit 1 stuk en moeten boven en onder over de ruit komen, en er zijn er die een los verschuifbaar blokje op het klemmetje hebben zitten en die moeten aan de zijkanten van de ruit.
Ruit moet met klemmen en al gelijmd worden en daarna kan de lijst erop gedrukt worden.
Een nieuwe 240 lijst kost gauw een €150,- die niet door de verzekering wordt vergoed(all-risk).
Voordeel is geen roestige klemmen onder je sierlijst en beschadigingen van de lak door de rvs lijst.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD