lekkage

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2005 15:25 #53561 door
lekkage is gemaakt door
Even een vervolg op mijn bericht van 21-3 ("wraak") over olielekkage. <br>
Vandaag heb ik de benzinepomp vervangen door een nieuw exemplaar en proefegereden om te zien of de lekkage daarmee verholpen is. En zowaar, de lekkage bij de pomp is voorbij. Joepie...hee maar waarom ligt daar nou weer een druppel onder auto...precies onder het vliegwielhuis?<br>
Tja, blijkbaar <i>twee</i> lekkages. En die tweede vind ik minder leuk, krukaskeerring is toch ietsje meer werk dan een benzinepomp... En die keerring heb ik notabene anderhalf jaar geleden vervangen door een rubberen exemplaar. Toch iets fout gedaan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2005 16:12 #74233 door
Beantwoord door in topic lekkage
Volgnes mij kan dat niet mis, soms hoopt olie zich ergens op en loopt langzaam naar laagste punt...enne...een goede volvo heeft een druppeltje olie, dan blijft het lekker vet en roesten ze daar nooit.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2005 19:10 #74232 door
Mijn idee Ed! Volvo's lekken niet, die bakenen hun territorium af:-))))) Alleen zal ik ook de keerring moeten vervangen, want anders mag de auto de boot niet op naar Amerika..... Die nieuwerwetse auto's schijnen een hekel te hebben aan een drupje Millers 20W50......
Dus morgen de bak eraf en de keerring vervangen, gelijk maar de koppelingsplaten doen en de schakelaar boven op de Overdrive bak.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2005 22:41 #74231 door
Bij een rubberen keerring kan het verstandig zijn de veer 1 tot 1,5 cm in te korten.Je kunt hem uit elkaar halen.Van de open kant een stukje afknippen en weer in elkaar draaien.Succes verzekerd is mijn ervaring.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2005 10:10 #74230 door
Ik heb gisteren de verstevigingsplaat van het koppelingshuis gehaald zodat je net een beetje zicht hebt op de motorzijde van het vliegwiel en het keerringhuis. Ik ben er niet van overtuigd dat het m'n keerring is die lekt. Het kleine stukje van de krukas dat je kunt zien ziet er droog uit, en er komt na een tijdje geen druppel aan te hangen. Rondom is het wel nat, ik vermoed een pakking...<br>
Er zit niets anders op dan de versnellingsbak onder de auto uit te halen en de zaak te inspecteren. Leuk klusje voor komend weekend.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD