zonnevlek?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2005 19:34 #53526
door
zonnevlek? is gemaakt door
Vandaag heeft mijn Amazon lekker de hele dag in het zonnetje staan pronken. Zojuist nog even bij de auto wezen kijken om wat dingen te checken en wat zie ik? Op het rechtervoorscherm zit een roze-achtige vlek!!! Mijn Volvo is rood van kleur en zal toch niet langzaam roze worden??? Is dit een zonnevlek? En hoe krijg ik dat weg???
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2005 19:47 #74386
door
Beantwoord door in topic zonnevlek?
<p>
1 april.....?
1 april.....?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2005 20:52 #74385
door
Was het maar waar!!!!!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2005 23:19 #74384
door
is waarschijnlijk inwerking van vogelpoep of een boom- of bloemblad. Bij mijn rode buitenslaapster heb ik er ook last van. Is helaas niks aan te doen. Goed in de was houden is het enige om de glans te behouden, maar de kleurverschillen blijf je bij bepaalde lichtinval toch zien.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2005 23:24 #74383
door
Wellicht is er meer aan de hand, wellicht een klein gaatje in de lak door poetsen of beschadiging. Dan komt er vocht onder de lak en dat gaat verdampen in de zon.
In het vervelendste geval roest vanuit de andere kant van de plaat en dan gaat het bobbelen op den duur. Zou morgen eens goed kijken.
In het vervelendste geval roest vanuit de andere kant van de plaat en dan gaat het bobbelen op den duur. Zou morgen eens goed kijken.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2005 10:51 #74382
door
Ik heb het idee dat veel rode auto's langzaam roze worden, gek genoeg is die verkleuring bij andere auto's minder opvallend. Misschien eens bij een spuiter vragen hoe dit op te lossen/tegen te gaan.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2005 14:57 #74381
door
Ik heb de plek nog eens goed bekeken en ik heb toch sterk het vermoeden dat de lak "lek" is, hoewel ik geen gaatje kan vinden (maar een minuscuul gaatje kan al genoeg zijn natuurlijk). <br><br>
Ik zal eens langs een spuiter rijden van de week en vragen wat het is. Het heeft ook een rare vorm, niet mooi rond ofzo. Maar goed...
Ik zal eens langs een spuiter rijden van de week en vragen wat het is. Het heeft ook een rare vorm, niet mooi rond ofzo. Maar goed...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2005 18:41 #74380
door
ben je morgen op Lelystad? Dan kunnen we vlekjes vergelijken.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2005 20:11 #74379
door
Helaas niet...

- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2005 20:51 #74378
door
Uitkomst: de lak is gewoon op z'n einde en de witte onderlaag (rood is ondermeer opgebouwd uit wit) komt er gewoon onderuit!!! Sparen voor de spuiter dus...