voorruit gebarsten

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2005 10:58 #74522 door
Beantwoord door in topic voorruit gebarsten
Ik denk dat als je de keuze hebt je je ruit beter door een oldtimergarage in kunt laten zetten. Carglass en andere firma's hebben een strakke tijdsplanning waarbinnen een ruit geplaatst moet zijn. Een Amazoneruit plaatsen is meer werk dan een moderne ruit in een nieuwe auto. Het kitten dient zeer zorgvuldig te gebeuren, de sponning dient gecontroleerd te worden op roest en zonodig gerepareerd. De chroomstrip levert vaak extra oponthoud op. Ik heb slechte ervaringen met Carglass. Niet goed gekit dus lekkage.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2005 13:27 #74521 door
Ruit is geplaatst maar niet afgekit zoals ik had gevraagd....dus lekkage Ik ga hem nu maar zelf afkitten. Daarbij hebben ze ook nog mijn ruitenwisserarm gesloopt dus voor mij geen carglass/kwikfit of dat soort bedrijven meer!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2005 20:58 #74520 door
Eugen,

Nu is je rubber nog flexibel, en kun je met het tuitje van de kitspuit heel gemakkelijk ook tussen raam en rubber komen. Kit dit ook even af zodat je ook geen lekkage krijgt tussen rubber en ruit. De rest zul je nu dus "gewoon" rondom moeten afkitten, niet de mooiste oplossing, maar wel afdoende.
Eventueel zou je de afdeklijst aan de binnenzijde tijdelijk wat te strak kunnen aandraaien waardoor je eigenlijk de complete ruit met rubber naar buiten drukt, je krijgt dan een mooie kier om het kit in de leggen. Daarna de binnenste lijst weer los maken en de ruit voorzichtig aandrukken. Is wel niet de manier, maar wellicht een betere optie dan rondom afkitten.
Als de ruit door de vrienden van Carglass helemaal niet is gekit zou ik de complete montage opnieuw doen volgens het boekje, dus de hele ruit eruit en op de juiste manier kitten en daarna monteren.
Maak je over de ruitenwisserarm maar niet zo'n zorgen, die dingen kosten spiksplinternieuw maar 19 euro.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD