glasvezelmat/plamuur
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-04-2005 20:19 #53487
door
glasvezelmat/plamuur is gemaakt door
Hallo allemaal... De reservewiel bakken van mijn 140 mogen eigenlijk wel een nieuw stukje plaatwerk krijgen. Maar ik zou het natuurlijk ook kunnen afwerken met een stuk glasvezelmat en plamuur. Ja, ik weet het. Het is niet de beste methode, maar met een gat rondrijden is ook niet handig. De gaten zijn niet bepaald klein, dus ik vroeg me af of het wel mogelijk is om glasvezel te gebruiken. Kan een gat TE groot zijn??
Alvast bedankt voor de tips..
Alvast bedankt voor de tips..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-04-2005 21:39 #74580
door
Beantwoord door in topic glasvezelmat/plamuur
Het kan wel mits je het goed opbouwd. de randen goed schoonmaken en alle slechte stukken uitslijpen. dan het gat ondersteunen met een plankje/piepschuim oid bekleed met plasticfolie dan blijft de mat in vorm. Een flink stuk van de gezonde plaat meepolyesteren binnen/buitenkant. Dit blijft wel weer een tijd goed. Maar uiteindelijk is het net zoveel werk (misschien wel meer)als dichtlassen....Dus trek de soute schoenen maar eens aan en huur een mig lasapparaat en koop de juiste reparatieplaat en probeer het gewoon, als er dan in de toekomst nog iets gelast moet worden weet je hoe het moet!Vergeet niet op het laagste punt een gaatje te boren! suc6
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-04-2005 21:50 #74579
door
Ik lassen?? Nou, dat lijkt me niet zo'n heel goed plan... 
Een steun maken is inderdaad een goed plan.
Uiteraard vergeet ik het gaatje niet onderin, anders heb je in de kortse tijd weer roest...

Een steun maken is inderdaad een goed plan.
Uiteraard vergeet ik het gaatje niet onderin, anders heb je in de kortse tijd weer roest...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-04-2005 22:19 #74578
door
Welke hoek van het land zit je?
ik wil je eventueel wel helpen met laswerk
Ik heb het vaker gedaan en het valt qua werk best te overzien
Peter
ik wil je eventueel wel helpen met laswerk
Ik heb het vaker gedaan en het valt qua werk best te overzien
Peter
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2005 08:06 #74577
door
Kijk ook eens op
www.rustbuster.nl
daar wordt primauitgelegd hoe je kunt lassen en roest kunt aanpakken. Ook ik had voorheen (als kantoor commando) nog nooit gelast en het is mij bijzonder meegevallen. Ik zou het toch nog even overwegen als ik jou was.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2005 10:18 #74576
door
Ze maken ook auto's van glasvezel dus een gat is niet gauw te groot. Structurele sterkte geeft het ook niet. Lassen is dus veel beter. Je kunt ook lasapparaten huren en begin niet meteen aan de auto te lassen, maar maak proefstukjes op de werkbank. Rustbuster geeft ook cursussen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2005 17:31 #74575
door
Ik woon in Woerden, bij Utrecht.. Dus wel redelijk centraal. Weet iemand hoe duur het is om een lasapparaat te huren? Een vriend van me heeft het ooit op school moeten leren dacht ik, dus misschien kan hij ook wel wat helpen. Sander.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2005 20:02 #74574
door
Toch maar met glasvezel gedaan... de gaten zijn in ieder geval dicht. Nu nog een keer mooi plamuren, een laagje roestwerende primer erover en tectyleren maar!