lekkage

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2005 21:25 #53451 door
lekkage is gemaakt door
Ik krijg mijn zojuist opgeknapte amazone maar moeilijk waterdicht. Ik begrijp dat de auto daar ook bekend om staat.
Wie heeft desondanks goede ervaring met het verkrijgen van een dichte voorruit, dichte deuren en dichte achterruit-combi. Ik heb nieuwe rubbers laten aanbrengen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2005 21:31 #74724 door
Beantwoord door in topic lekkage
Ook ik heb een combi, die echter goed dicht zit. Belangrijsste is om (overvloedig)ruitenkit te gebruiken, en niet een of andere bouwkit van de gamma. Ruitenkit zet een klein beetje uit, en vult dus, en blijft elastisch. Vervelende zooi wel om te verwerken. Voor je deuren is het belangrijk om goede schraaprubbers te monteren tegen de ruiten. Let ook op de afdichting van je sierstrips. De gaten in het plaatwerk moeten aan de binnenkant goed afgedicht worden met bandtape.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2005 14:58 #74723 door
Beantwoord door in topic lekkage
Hallo Willem,

Dat lekkage een veel voorkomend probleem is bij onze Volvo is algemeen bekend en kun je bij het zoeken naar een geschikte amazon ook altijd gelijk zien aan de roestige bodemplaten als er daadwerkelijk nattigheid zit of heeft gezeten.
Voor het afkitten van een ruit (met nieuwe rubbers) die er al in zit zou ik flexibele ruitenkit van 3M nemen. Je begint dan met het afkitten tussen de ruit en het rubber, en daarna kun je het beste maar "gewoon" rondom netjes afkitten in het gootje dat nog zichtbaar is tussen het rubber en de carrosserie. Succes verzekerd! Voor wat betreft de deuren: Bij nieuwe deurrubbers zou het probleem opgelost moeten zijn. Heb je de likrubbers ook vervangen? En is er ook gecontroleerd of de gaatjes inder in de deur wel open zijn zodat water dat in de deur komt er ook snel weer uit kan? Zoniet, boor een paar extra gaten in de onderbak zodat het water snel weg kan en niet overloopt de auto in.
Verder komt er ook vaak water de auto binnen via de kabeldoorgangen in het schutbord. Kijk bijvoorbeeld eens bij de hoofdkabel vanaf het zekeringenkastje. Meestal zit er ruimte tussen kabel en thule. Als je de ruimtes afdicht met kneedkit van 3M dan heb je daar geen lekkage meer en het scheelt ook nog in geluid. Zo moet je alle gaatjes eens systematisch langslopen.
Succes, als je nog vragen heb mag je altijd even bellen 06-24885244 Groet, Dries.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD