afvoertuitje achteraan de auto?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2005 23:17 #53432
door
afvoertuitje achteraan de auto? is gemaakt door
Ik vroeg me af wat dit is: naast de acherwielen, bij de onderkant van de auto, zit een soort rubber tuitje wat een afvoerfunctie lijkt te hebben. Als ik er aan voel, kom er wat olieprutachtig iets uit. Iemand enig idee waar dit tuitje voor is? Ik heb overigens een volvo 144 uit '71. Alvast dank!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2005 01:18 #74795
door
Beantwoord door in topic afvoertuitje achteraan de auto?
Rij je op LPG en zit daar de (gas)tank?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2005 01:32 #74794
door
Nee, rij gewoon op benzine. Zou het kunnen dat daar de benzinetank zit?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2005 11:41 #74793
door
Ik heb geen verstand van de 140 serie, maar ... bij een Ama combi zit daar de ontluchtingslang van de benzine toevoer. (oke, bij een sedan niet, want daar gaat dat via de benzinedop zelf, maar ik weet niet hoe het bij de 144 sedan is. LPG ontluchting is een vrij forse slang/tuut, benzine slang ontluchting kan een klein slangetje zijn....). Verder zeg je : "naast de achterwielen", meervoud : bedoel je aan beide kanten ? dan is het noch benzine, noch LPG ontluchting. Heb je soms een schuifdak ? dan zou het de waterafvoer daarvan kunnen zijn .... Dat zijn zo'n beetje alle mogelijkheden die ik kan bedenken.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2005 13:17 #74792
door
Alleen aan de linkerachterkant kwam er prut uit. Aan de rechteracherkant zag ik wel een klein gaatje, waar de mogelijkheid voor zo'n tuitje zat. Maar daar zat geen olieprut inderdaad. Zal dan wel de ontluchtingsafvoer zijn. Weer wat geleerd

- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2005 20:55 #74791
door
Kan het zijn dat je de afwateringsrubbers van de reservewielbakken bedoelt? In die bakken wil nog wel eens water blijven staan, vooral als er wat roestgaatjes in de wielkasten zitten. Daar slaat dan water door naar binnen wat weer via die ontwatering weg kan lopen. Let goed op dat die rubbers niet dicht zitten, anders kan er 10cm water in de reservewielkasten blijven staan (ik spreek uit ervaring). Ik heb bij mij de rubbers er maar uit gehaald, omdat ze snel de neiging hebben om dicht te blijven zitten.