dorpels pv544 vernieuwen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2005 19:02 #53407
door
dorpels pv544 vernieuwen is gemaakt door
Ik moet de dorpels van mijn PV544 vernieuwen.
Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten, en of ik speciale maatregelen moet nemen.
Zijn er nog meer detail tekeningen hierover dan in het onderdelenboek?
Zitten de oude puntlassen op een vaste plaats?
Wordt dit ergens op een tekening weergegeven?
Alle ideeën en tips zijn welkom.
Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten, en of ik speciale maatregelen moet nemen.
Zijn er nog meer detail tekeningen hierover dan in het onderdelenboek?
Zitten de oude puntlassen op een vaste plaats?
Wordt dit ergens op een tekening weergegeven?
Alle ideeën en tips zijn welkom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2005 19:34 #74879
door
Beantwoord door in topic dorpels pv544 vernieuwen
hallo denés;
je moet in ieder geval op de "verticale-naden" letten, want deze moeten blijven bestaan.
en de puntlassen kom je vanzelf tegen als je over de vergane dorpel heen slijpt.
m,vr,gr, Jan
je moet in ieder geval op de "verticale-naden" letten, want deze moeten blijven bestaan.
en de puntlassen kom je vanzelf tegen als je over de vergane dorpel heen slijpt.
m,vr,gr, Jan
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2005 08:48 #74878
door
Beantwoord door in topic dorpels pv544 vernieuwen
Met een puntlasboor kun je de oude puntlassn verwijderen zonder de onderliggende plaat te doorboren. De minimale afstand tussn de nieuwe lassen moet 2cm zijn i.v.m apk.Als je het nieuwe stuk inlast zet het dan eerst op een paar plaatsen vast en kijk goed of de deur sluit en of alle naden evenwijdig lopen.Probeer dit zo precies mogelijk te doen dan heb je later veel meer voldoening van je werk.Stukken die niet helemaal in lijn liggen dmv vertinnen uitvullen ipv plamuur.Gebruik een doorlasbare zinkprimer tussen de plaatwerkdelen dan heb je minderkans dat e.e.a. opnieuw gaat roesten... suc6