Gister ben ik bezig geweest met het vervangen van mijn rechter tochtraamrubber van mijn Amazon. Toen ik erachter was dat je de popnagels moest los boren was het demonteren vrij eenvoudig.<br>
Het monteren ging een stuk minder makkelijk. Ik heb op het forum gelezen dat bij iemand de popnagels bij het rubber geleverd waren, bij mij dus niet (horen ze erbij te zitten?).<br>
Bij de ijzerwaren handel heb ik toen gezocht naar geschikt materiaal om het rubber vast te popnagelen (een popnagel met aan bijde kanten een vlakke kant), maar niet gevonden. Daarom heb ik het rubber maar vast gelijmt.<br>
Omdat de onderste rand van het frame al een keer vervangen was door een u profiel wou het rubber hier niet goed in vast zitten, dit dus ook maar geprobeerd te lijmen.<br>
Tussen door had ik het raam met rubber ook even gemonteerd en daarbij viel het mij op dat het raam steeds tegen de vertikale stijl aanloopt. Hierdoor valt het raam niet goed in het rubber en kan hij dus niet goed dicht. Weet iemand hoe dit komt? <br>
Ook heb ik mijn twijfels of het rubber wel helemaal goed zal afsluiten, wat zijn jullie ervaringen met het monteren van een nieuw tochtraamrubber?