motorkaprubber raamzijde

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2005 12:12 #53330 door
motorkaprubber raamzijde is gemaakt door
In mijn amazon heb ik een nieuw motorkaprubber geplaatst, nummer 663270, in 1999 bij het VOD gehaald, kortgeleden gemonteerd, maar ik krijg de kap aan de raamzijde niet mooi sluitend. Aan alle kanten met de scharnieren aan het stellen geweest maar hij blijft enkele millimeters boven de spatschermen - paravan uitsteken. Je kan de kap met de hand wel in positie drukken maar die veert daarna weer omhoog. Er zit geen speling op de scharnieren.
Zit er soms verschil in dikte of de flexibiliteit van de rubbers?
groeten jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2005 15:28 #75211 door
Beantwoord door in topic motorkaprubber raamzijde
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ook met behulp van de sleufgaten in de scharnieren kon ik de kap niet vergenoeg naar beneden krijgen. Net of het rubber te dik/hard was. Uiteindelijk heb ik de sleufgaten vergroot waardoor hij nu weer perfect sluit, maar dat is natuurlijk eigenlijk een oplossing van het probleem, en niet de oorzaak. Wat nu de feitelijke oorzaak is/was weet ik dus ook nog niet.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2005 23:14 #75210 door
Als stellen met de sleuven niet lukt is er nog een andere oplossing.
Je kunt een ring aan de voorkant tussen de scharnierbeugels en de kap plaatsen, (bout er even uit en met ring ertussen weer terug plaatsen) waardoor de kap beter dichtgetrokken wordt.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2005 18:43 #75209 door
Ik moet het inderdaad maar eens op de voornoemde manieren proberen, het is zo ook geen gezicht. Wil ook niet teveel commentaar krijgen in Kalkar!!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2005 14:00 #75208 door
Hallo Jan,
Ik heb nog es gekeken naar de mogelijkheden om de kap te stellen. Zitten er bij jouw ringen tussen de moeren waarmee de kap aan de scharnieren is bevestigd? Bij mij zitten er twee. Door deze te verwijderen komt de kap lager te liggen. Idee? Groetjes uit Zeewolde.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2005 20:04 #75207 door
Hee Jan,

Uit Zeewolde, dat moet Jan M. zijn, ontmoet in Kalkar? Neen, er zitten geen ringen tussen de scharnieren en de kap. Dit heb ik vorige week al eens uitgeprobeerd maar het resultaat was alleen maar erger. Ik denk dat ik de sleufgaten maar iets moet uitvijlen en ik heb daarnaast toch een beetje speling op de bovenste pennetjes ontdekt. Dit eerst maar eens opheffen.

Groetjes Jan en Rita.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2005 20:34 #75206 door
Hee Jan,

Je mailtje thuis ontvangen maar bij het beantwoorden krijg ik een foutmelding en kan je niet rechtstreeks terug mailen.

Jan H

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD