lekkende voorruit

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2005 12:04 #53324 door
lekkende voorruit is gemaakt door
Hallo, ik heb sinds enkele maanden een Amazon uit 1965. Nu bleek bij een fikse regenbui, dat er bij de onderhoeken in de voorruit flink wat water naar binnen komt. Ik las op het forum wat over ruitenkit van 3M. Moet dit nu aan de binnenkant of aan de buitenkant gespoten worden? mijn eerste ingeving was op het kiertje aan de binnenkant op te vullen. Rubbers waar de voorruit in zit zijn overigens hagelnieuw. Alcast bedankt voor de reacties

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2005 12:14 #75255 door
Beantwoord door in topic lekkende voorruit
Voor je gaat denken aan kit, zal je eerst moeten kijken of de lekkage het plaatwerk heeft aangetast. In veel gevallen zal dit wel zijn gebeurd. Je zult dan eerst het roestproces moeten stoppen en eventuele reparaties uitvoeren. Vervolgens kun je kit aanbrengen aan de buitenkant.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2005 14:42 #75254 door
Als je eerst geen tijd hebt voor verder reparatie`s, zou ik sowiezo kitten. Je auto vol water is niet erg bevorderlijk.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2005 15:49 #75253 door
Vanaf de buitenkant. Kitspuit zo diep mogelijk tussen ruit en rubber drukken, en Lekker volspuiten tot de kit eruit komt zetten. Wees niet karig. Niet direct schoonmaken, dat wordt een puinhoop. Overvloedig kit eerst een paar dagen laten uitharden, dan met een plastic spateltje wegsteken. Het blijft erg plakkerig en daardoor een vies werkje. Trek oude kleren aan en latex handschoenen. Terpentine helpt om de laatste sporen weg te halen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2005 16:55 #75252 door
net een roerstokje voor verf haal je de overtollige kit zo weg. Eigenlijk moet je tussen carroserie en rubber ook afkitten. Suc6

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2005 21:36 #75251 door
Wat schrijf ik nou? Tussen ruit en rubber kitten? Eugen heeft gelijk, ik bedoelde tussen carosserie en rubber! Tussen ruit en rubber pas maar weinig, en daar komt de lekkage niet vandaan. Sorry.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2005 08:42 #75250 door
De lekkage kan wel degelijk ook tussen ruit en rubber vandaan komen. Voor het beste resultaat kit je dus tussen rubber en carrosserie, maar ook met een nieuw tuitje op de kitspuit tussen rubber en ruit. Dan moet het dicht zijn.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2005 13:04 #75249 door
Johan,
In het verleden ook lekkage gehad, vraag hoe is de conditie van de rand waar het rubber overheen geplaatst wordt, geen roest dan adviseer ik je om de kid alleen aan de buiten kant aan te brengen, nooit aan twee kanten, zorg er we voor dat er geen vocht tussen de rubber en carroserie zit. succes.
Peter

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2005 13:03 #75248 door
Gewoon in de ruimte tussen het rubber en de ruit aan de buitenkant inkitten, en ook rond de ruit afplakken en de ruit tussen het rubber en de carrosserie afkitten. wel eerst afplakken uiteraard met bijv, schilderstape.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD