bodemafdichting

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2005 20:07 #53296 door
bodemafdichting is gemaakt door
Bij de totaalrestauratie van mijn Volvo p1800s uit 1967 heb ik ook de kleine transparantie doppen (diameter van ca. 3 cm) uit het bodemplaatwerk gehaald daar de gehele auto gestraald en opnieuw gespoten is. Nu is een groot aantal van deze doppen niet meer in goede staat. Deze doppen zijn niet terug te vinden in het onderdelenboek en bij het VOD hebben we lang zitten discussieren over alternatieve doppen maar niet gevonden. Weet iemand hoe ik aan dergelijke (originele) doppen kan komen of weet iemand een goed alternatief?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2005 21:55 #75367 door
Beantwoord door in topic bodemafdichting
Alwin,
Doppen onderdeelnr. 664.768 Zie onderdeelboek 1800 182/183 B20 op pag. 118 groep 8. Of ze nu nog verkrijgbaar zijn weet ik niet. Succes

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2005 22:38 #75366 door
Hey Alwin, Het alternatief wat ik er voor gehoord heb (ik heb ook nog 10 gaten open) is rubber doorvoertules te gebruiken. Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar ik kan me voorstellen dat dit wel werkt. Kun je me laten weten als je een ander alternatief vindt? Groet,
Jacco

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2005 08:40 #75365 door
Probeer ook eens een gewone auto onderdelen leverancier. Ik heb er ook wel eens duct tape opgeplakt en dan van onderaf getectyleerd. Blijft ook zitten.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2005 12:44 #75364 door
Gewoon weglaten die doppen, je krijgt dan een veel betere luchtcir, en hier komt ook geen water terecht onder de auto. Meestal als er zich vocht ophoopt, dan is het hier.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2005 13:34 #75363 door
Bij een totaalrestauratie zou ik deze gaten gewoon dichtlasen, deze gaten waren er voor om de overtollige verf weg te laten lopen na een verfbad in de fabriek, ik neem aan dat je zover niet zal gaan. Andere oplossing is een rond dekseltje maken en met een paar kleine parkers vast schroeven wel met kit er tussen, en dicht is de zaak.
Vr.Gr. Kees Vos Bennekom

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2005 15:23 #75362 door
Witte doppen van postverzendkokers heb je in 30mm
Sjef

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD