afwatering 1800es

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2005 08:42 #53279 door
afwatering 1800es is gemaakt door
Een tijd lang had ik het niet door: na een flinke regenbui ligt er vaak een laag water op de tank. Dit zie je niet direct omdat de mat er op ligt (waardoor het nog tijdlang lekker vochtig blijft en de tank inmiddels begint te roesten).
Zo te zien loopt het water van de achterruit in het gootje waarna het door een paar gaatjes langs een plaat in de kofferruimte drupt en alles kletsnat wordt.
Voordat ik definitief de afwatering direct van het gootje met slangetjes doorleid naar de straat ben ik toch benieuwd hoe het eigenlijk bedoeld is.
Wie weet het?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2005 15:28 #75438 door
Beantwoord door in topic afwatering 1800es
In het gootje onder de achterruit zitten in de beide hoeken twee gaatjes. Aan de onderkant zitten daar als het goed is op elk daarvan een slangetje aangesloten. De slangetjes gaan door een gaatje in het plaatwerk naar buiten om het water af te voeren. Check de gaatjes in het gootje vaak, zo'n 1 keer per week. Ze zijn nl zo klein dat een verdwaalde mug de zaak al kan verstoppen! En dan eindig je inderdaad met water op je tank...
Denk ook aan het afvoerslangetje onderin je rooster voor de voorruit. Als die verstopt raakt krijg je op een gegeven moment natte voeten. Je kan het chromen sierlijstje dat om het gaas heen zit voorzichtig met een schroevendraaier omhoog wippen. Gebruik een doek oid om de lak te beschermen. Vervolgens het plastic binnenwerk eruit en daar zit het afvoergaatje plus slang.
Suc6!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD