body amazon
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2005 13:09 #53254
door
body amazon is gemaakt door
Hallo,
ik heb het volgende probleem mijn dak is nogal beschadigd , en ik heb nog wel meer slecht plaatwerk aan mijn auto , nu is mijn vraag: is het te doen om eventueel de Complete body om te wisselen met een betere? en heeft hier iemand ervaring mee? en heeft iemand eventueel een harde /duekvrije carroserie / body te koop? of is het toch verstandiger om mijn bestaande carrosserie op te knappen?
alvast bedankt
ik heb het volgende probleem mijn dak is nogal beschadigd , en ik heb nog wel meer slecht plaatwerk aan mijn auto , nu is mijn vraag: is het te doen om eventueel de Complete body om te wisselen met een betere? en heeft hier iemand ervaring mee? en heeft iemand eventueel een harde /duekvrije carroserie / body te koop? of is het toch verstandiger om mijn bestaande carrosserie op te knappen?
alvast bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2005 13:53 #75550
door
Beantwoord door in topic body amazon
Een aantal jaren terug heb ik een amazon combie gekocht. De body bleek in zeer slechte staat te zijn. Ik heb toen een andere body aangeschaft, afkomstig uit Californie. Hiervan bleek alleen de bodem en da accubak te moeten worden vervangen. De eerste body was van 1966 en de tweede van 1967. De ombouw was zeer goed te doen. Groet Paul
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2005 22:04 #75549
door
Ik ga inderdaad hetzelfde doen. De onderdelen van een verrotte Amazon opbouwen op een redelijk chassis. Waar ook wel wat werk aan zit, maar in elk geval tectielvrij is en dus is het werk te overzien.
Ik weet niet wat voor Amazon je hebt, maar ik heb eventueel nog wel een 2 deurs body met Coenen opendak te koop.
Ook geen top-body, maar in elk geval met een goed dak en goede raamlijsten.
Mocht je interesse hebben, kun je altijd even mailen (lars@rengersen.nl)
Als je een andere body gaat opbouwen is het wel van belang dat die nieuwe body al een kenteken (met LPG) heeft.
ps. Je kunt ook eens bij Willem van der Heide vragen in Nij Beets.
In zijn marktplaats advertenties heb ik ook wel eens body's voor weinig zien staan.
www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondoldtimers/90287.htm
Ik weet niet wat voor Amazon je hebt, maar ik heb eventueel nog wel een 2 deurs body met Coenen opendak te koop.
Ook geen top-body, maar in elk geval met een goed dak en goede raamlijsten.
Mocht je interesse hebben, kun je altijd even mailen (lars@rengersen.nl)
Als je een andere body gaat opbouwen is het wel van belang dat die nieuwe body al een kenteken (met LPG) heeft.
ps. Je kunt ook eens bij Willem van der Heide vragen in Nij Beets.
In zijn marktplaats advertenties heb ik ook wel eens body's voor weinig zien staan.
www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondoldtimers/90287.htm
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2005 22:39 #75548
door
"Met de meeste oude auto's is het chasisnummer makkelijk genoeg over te zetten" Is natuurlijk verboden, als het bij een APK ontdekt wordt heb je een groot probleem.
De vraag is of de auto dan ooit nog wel de weg op mag.
De vraag is of de auto dan ooit nog wel de weg op mag.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2005 08:28 #75547
door
Hoi Marcel,
Ik lees net dat je zit te denken om te beginnen met een nieuwe body. Heeft de oude body toch teveel werk? Ik denk dat je wel goed moet nadenken of je een nieuwe body gaat kopen. Het technische gedeelte lijkt mij niet zo’n probleem, maar denk goed na waarom je deze body niet meer wil. Een nieuwe ‘goedkope’ body heeft waarschijnlijk op dezelfde plekken ongeveer dezelfde problemen. Als je een body vindt dat al wel strak is, dan zal je dit ook aan de prijs merken en kun je afvragen of je dan niet beter een hele Amazone kunt kopen. Ik zal in elk geval eerst eens een goed financieel overzicht maken. Als je alles wilt overzetten, dan zal je ook overal wel nieuwe rubbers / pakkingen / ophangbeugeltjes etc gebruiken…. <br>In elk geval staat in Westbroek nog een kaal volledig strakke body maar ik weet niet of deze goedkoop is.<br><br>Ps. Spreken we nog een keer af? Gr. Stefan
Ik lees net dat je zit te denken om te beginnen met een nieuwe body. Heeft de oude body toch teveel werk? Ik denk dat je wel goed moet nadenken of je een nieuwe body gaat kopen. Het technische gedeelte lijkt mij niet zo’n probleem, maar denk goed na waarom je deze body niet meer wil. Een nieuwe ‘goedkope’ body heeft waarschijnlijk op dezelfde plekken ongeveer dezelfde problemen. Als je een body vindt dat al wel strak is, dan zal je dit ook aan de prijs merken en kun je afvragen of je dan niet beter een hele Amazone kunt kopen. Ik zal in elk geval eerst eens een goed financieel overzicht maken. Als je alles wilt overzetten, dan zal je ook overal wel nieuwe rubbers / pakkingen / ophangbeugeltjes etc gebruiken…. <br>In elk geval staat in Westbroek nog een kaal volledig strakke body maar ik weet niet of deze goedkoop is.<br><br>Ps. Spreken we nog een keer af? Gr. Stefan
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2005 22:56 #75546
door
Bij mijn Amazon zit het nummer in het schutbord tussen de accubak en de ventilator.
Ik denk als je nummer weggeroest is , je via de RDW een nieuw nummer in moet laten slaan.
Er staat n.l. op je kenteken waar het nummer ingeslagen is en als een keurmeester laswerk ziet in de buurt van het nummer, heb je een probleem. Ik weet van een auto, die niet meer de weg opmocht, nadat ontdekt was dat er met het chassis nummer geknoeid was. Deze is gesloopt.
Ik weet ook wel dat het meestal wel goed gaat,(ik weet zelfs van een nagelnieuwe mexicaanse kever, die met een oud kenteken rondrijdt) maar ik zou het risico niet lopen.
Ik denk als je nummer weggeroest is , je via de RDW een nieuw nummer in moet laten slaan.
Er staat n.l. op je kenteken waar het nummer ingeslagen is en als een keurmeester laswerk ziet in de buurt van het nummer, heb je een probleem. Ik weet van een auto, die niet meer de weg opmocht, nadat ontdekt was dat er met het chassis nummer geknoeid was. Deze is gesloopt.
Ik weet ook wel dat het meestal wel goed gaat,(ik weet zelfs van een nagelnieuwe mexicaanse kever, die met een oud kenteken rondrijdt) maar ik zou het risico niet lopen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2005 19:09 #75545
door
Ik zou me niet te druk maken over de chassisnummers. Mijn dagelijkse amazon heeft een 5 (!) cijferig chassisnummer dat overduidelijk handmatig is ingeslagen midden bovenop de pedaalbox (!). Zeer duidelijk verre van orgineel, maar de APK-mannen zeggen altijd: "als er een nummer in staat is het goed, maakt niet uit hoe". Zelfs als ik hen duidelijk maak dat dit toch echt wel een beunchassinummer is.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2010 14:10 #75543
door
"Als je een andere body gaat opbouwen is het wel van belang dat die nieuwe body al een kenteken (met LPG) heeft."
Beetje afhankelijk of je al op gas rijdt of niet ,en of je een buitenlands chassis gebruikt.Met de meeste oude auto's is het chasisnummer makkelijk genoeg over te zetten.
Beetje afhankelijk of je al op gas rijdt of niet ,en of je een buitenlands chassis gebruikt.Met de meeste oude auto's is het chasisnummer makkelijk genoeg over te zetten.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2010 14:10 #75544
door
Huib , waar is bij jou je chasis nummer ingeslagen?
Er zijn er waar het in de ventilatieopening staat.. als of die nooit weg roest.
Er zijn er waar het in de ventilatieopening staat.. als of die nooit weg roest.