zijraam linkerkant amazone
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2005 19:52 #53167
door
zijraam linkerkant amazone is gemaakt door
Hallo,
Ik ben bezig met mijn amazone aan het opknappen. Mijn linkerraam in de deur kan niet omhoog of naar beneden. Bekleding is verwijderd en binnenin zie ik een stalen draad met een ketting. Deze blijft niet om de slinger zitten. Heeft er iemand advies?
Ik ben bezig met mijn amazone aan het opknappen. Mijn linkerraam in de deur kan niet omhoog of naar beneden. Bekleding is verwijderd en binnenin zie ik een stalen draad met een ketting. Deze blijft niet om de slinger zitten. Heeft er iemand advies?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2005 19:57 #75921
door
Beantwoord door in topic zijraam linkerkant amazone
Onderin de deur zit een spanner hier loopt de kabel langs waarschijnlijk staat hij niet goed op spanning
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2005 21:14 #75920
door
Moeren van de spanner losdraaien, kabel om tandwiel leggen, wat insmeren met kettingvet en op spanning brengen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2005 12:43 #75919
door
Ik heb vergelijkbaar probleem gehad. Het lag toen niet aan de spanner het 'tandwieltje' waarover de ketting loopt was versleten zodat de ketting er makkelijk afgleed.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2005 22:31 #75918
door
Let er overigens bij het monteren van de kabel op dat als het raam omhoog is, de slinger op z'n weg naar beneden is.
Anders kan als het mechanisme erg soepel loopt mede door het gewicht van de slinger weer het raam naar beneden zakt.
Oh ja, even los van dit onderwerp maar wel m.b.t. raamslingers. Bij mij heeft een keer de slinger/tandwiel combinatie volledig vast gestaan als het raam naar beneden moest. Naar boven ging wel.
Anders kan als het mechanisme erg soepel loopt mede door het gewicht van de slinger weer het raam naar beneden zakt.
Oh ja, even los van dit onderwerp maar wel m.b.t. raamslingers. Bij mij heeft een keer de slinger/tandwiel combinatie volledig vast gestaan als het raam naar beneden moest. Naar boven ging wel.