volvo p1800 waterdicht

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2005 22:39 #53154 door
volvo p1800 waterdicht is gemaakt door
hoi, heb een roestvrije p1800 en wil dat graag zo houden. Het probleem is dat ik water via de vooruit en achterruit naar binnen kreeg en via de achterklep. Ik heb alles gekit met siliconen-kit wat je ook voor een aqauarium gebruikt. Helpt wel, maar nog niet perfect. Heeft iemand een goed idee???? Bij mijn achterklep blijf aan de binnenkant in beide hoeken water staan. Nu zat ik er aan te dneken om afwateringsgaatjes daar te maken. Heeft iemand dit al eens gedaan??
Advies is van harte welkom.

-Willem-Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2005 09:22 #75991 door
Beantwoord door in topic volvo p1800 waterdicht
Afkitten doe je best met ruitenkit. Dit is bij de automaterialenzaak te koop. Ook goed tussen ruit en rubber kitten. Lukt het niet, dan gewoon een nieuwe rubber en direkt degelijk afkitten. Bij die van mij zitten achter in de rand waar de klep invalt al afwateringsgaten en slangetjes contoleer voor je begint te boren eens of ze niet dicht zitten.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2005 11:59 #75990 door
Hadden wij ook, ruitenkit helpt ook niet goed. Wij hebben bij bastuck (bastuck.com) een nieuwe getinte vooruit gekocht voor 130 euro en die met een nieuw rubber (45 euro) erin laten zetten bij de bosch kundendienst. TOP!!! geen lekkerij meer en ziet er stukken strakker uit. De enige echte lange termijn oplossing

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2005 22:31 #75989 door
Siliconenkit niet gebruiken, krijg je spijt van ivb slechte hechting van verf nadien.
De lekkage bij de P 1800 is meestal te wijten aan een uitgedroogd rubber en/of een niet originele ruit welke te smal is en water tussen ruit en rubber laat lekken.
De achterklep is een ander verhaal, een extra afwateringnippel in het midden met afvoer achter de kofferbakbekleding naar benede is de oplossing. Gebruik wel een ruime diameter anders loopt (door capillaire werking) het water niet af.
Tenslotte check de rubbers van de ventilatieklepjes onder het dashboard, ook een notoire oorzaak van lekwater in het interieur van de P 1800

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD